directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 18:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 10 d'octubre de 2015 12:11 h

El Govern portarà als tribunals europeus els problemes i retards del vot exterior a les eleccions del 27-S

Borràs assegura que es va "vulnerar el dret fonamental de poder votar"

Barcelona (ACN).- La consellera de Governació en funcions, Meritxell Borràs, ha dit que recorreran al Suprem i també als tribunals europeus pels problemes i retards que hi va haver amb el vot exterior a les eleccions del 27 de setembre. Un de cada tres sol·licitants de vot a l'estranger finalment no van poder votar perquè en alguns països les paperetes no van arribar a temps. Per Borràs, "s'ha vulnerat el dret fonamental de poder votar", i per això el govern no "s'estarà de braços creuats" i anirà fins al final amb totes les conseqüències, ha explicat la consellera al programa El Suplement de Catalunya Ràdio.


Borràs també ha carregat contra el Tribunal Constitucional, que ha qualificat de "totalment polititzat" i hi ha argumentat recordant que 19 de les 47 lleis aprovades al Parlament de Catalunya s'han portat al TC.
Pel que fa a les negociacions entre la CUP i Junts pel Sí de cara a formar govern, Meritxell Borràs veu bé que s'exerceixi la sobirania que emana del Parlament. La titular en funcions de Governació creu que "la majoria dels ciutadans volen un marc de legalitat que doni resposta a les seves necessitats", i per ella, aquest marc de legalitat ha de ser el català.


Finalment, Meritxell Borràs ha dit que Neus Munté seria una bona candidata a presidir la Generalitat.]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.