directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 20:53 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Gironès doble fletxa Dimarts, 13 d'octubre de 2015 15:57 h

Pimec qualifica de "pas enrere" la regulació de l'autoconsum elèctric perquè "bloqueja" la reindustrialització

La patronal assegura que l'aprovació del decret a dos mesos de les generals "evidencia un pacte encobert amb les elèctriques"

Girona (ACN).- Pas enrere, fre a la reindustrialització o decret insòlit al món occidental. La patronal Pimec no ha estalviat qualificatius contra la normativa que regula l'autoconsum elèctric, a la qual el Consell de Ministres va donar llum verd divendres. Per a la patronal, el decret "bloqueja" que les pimes puguin abaratir costos produint la seva pròpia energia i els resta competitivitat, també de cara a l'exterior. "En un moment on tothom demana reindustrialització és una incongruència que s'encareixin els costos energètics", diu el president de Pimec, Josep González. La patronal també critica que l'aprovació de la norma, a dos mesos de les generals, evidencia "un pacte encobert" del PP amb les elèctriques.


"És una normativa gairebé insòlita al món occidental; el reial decret, de fet, bloqueja que les pimes puguin abaratir costos generant la seva pròpia electricitat", indica el vicepresident de la Comissió d'Energia de Pimec, Joan Vila. Per al vicepresident, la normativa no ajuda a impulsar les renovables, sinó que les arriba a "penalitzar". I com a exemple, hi posa el fet que l'Estat obligui a pagar els costos del sistema elèctric i la distribució de l'energia (en especial, per a les instal·lacions de més de 100 kW).

Des de Pimec critiquen que, apart, el nou marc regulatori sobre l'autoconsum resta competitivitat a les empreses. Sobretot, a l'hora de sortir a l'exterior. "No pot ser que tinguem els costos energètics més alts que els nostres veïns, amb qui competim o bé hi exportem", subratlla Joan Vila, en referència a França.

Per a l'expert en energia de Pimec, amb el decret sobre autoconsum elèctric, l'estat espanyol torna a fer un altre "pas enrere" i tanca la porta al desenvolupament de les renovables. "No és intel·ligent posar traves a l'evolució, perquè el futur passa per aquestes energies", assegura Vila.

En la mateixa línia també es mostra el president de la patronal, Josep González. "L'estat espanyol no ha fet res més que enganyar-nos durant tot aquests anys, quan ens deia que les renovables eren cares i les causants del preu del kilowatt; en realitat, el que ha fet és carregar-se tot un sector productiu que aposta per la sostenibilitat", ha assegurat el president de Pimec.

Fre a la reindustrialització

El president de Pimec també ha criticat que l'Estat s'ompli la boca demanant "reindustrialització" quan, per l'altre costat, "comet una clara incongruència encarint encara més els costos energètics". En aquest sentit, des de la patronal han recordat que hi ha sectors, com en el cas de la indústria o els serveis (en concret, l'hoteler), on els costos energètics es poden arribar a enfilar fins al 20% del global.

Per això, Josep González assegura que el reial decret és "un error". "Tenim l'energia més cara d'Europa, i el govern limita a les empreses i als particulars poder accedir a l'electricitat reduint costos", ha subratllat el president.

La patronal Pimec ha fet aquesta valoració a Girona, aprofitant que aquest dimarts s'hi reuneix el seu Comitè Executiu. Aprofitant la trobada, González ha fet una valoració de la situació econòmica i ha dit que són "relativament optimistes".

El president ha recordat que hi ha indicadors que porten a pensar que la recuperació s'encara amb bon ritme. Entre aquests, el comerç exterior o el fet que algunes pimes comencin a crear ocupació. "És veritat que hi ha amenaces i temors, com ara que la Xina freni l'activitat, però creiem que això no tindrà una afectació generalitzada", ha valorat el president de Pimec (patronal que aplega 110.000 associats a Catalunya).

Per la seva banda, el president de Pimec Girona, Pere Cornellà, també s'ha mostrat en sintonia amb aquesta valoració a l'hora de parlar sobre l'economia del territori. "Hi ha indicadors que ens permeten apuntar que el més dur de la crisi ha quedat enrere, i que ja s'ha donat un canvi de tendència i mica en mica comencem a recuperar-nos", ha dit.

Cornellà, però, no ha oblidat que aquests darrers anys s'ha viscut "una gran mortaldat d'empreses" i que, aquelles que han resistit, "ho han fet amb molts d'esforços". Per això, el president de Pimec Girona ha reclamat més finançament i ha criticat que els costos energètics s'estan convertint "en un problema endèmic" que resta competitivitat a les pimes gironines.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.