directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 22:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 13:20 h

El PSC s'absté a una moció perquè l'Estat compleixi les sentències sobre el 0,7% de l'IRPF per a finalitats socials

CiU recorda que la gestió és competència exclusiva de les comunitats i el PP ho rebutja per "insolidari"

El Senat ha rebutjat aquest dimecres amb els vots en contra del PP i del PSOE i l'abstenció del PSC una moció de CiU que reclamava a l'Estat que compleixi les sentències del Tribunal Constitucional i del Tribunal Suprem sobre la territorialització del 0,7% de l'IRPF destinat a finalitats socials. La moció recordava les sentències judicials que avalen la competència autonòmica d’aquestes ajudes. Els populars, per contra, han rebutjat la proposta per "insolidària" i han animat a CiU a complir "amb el mateix ànim" les sentències judicials “en altres àmbits”.

La diputada de CiU Mayte Rivero ha denunciat el govern de Rajoy per decidir que els diners recaptats del 0,7% del IRPF es destinin exclusivament a les entitats d’àmbit estatal, incloses les que es troben a Catalunya. El PSC no ha donat suport a aquesta moció adduint que no és solidaria amb la resta de l’Estat i que contradiu l’Estatut de Catalunya. Segons els socialistes catalans el text presentat donava per fet que els diners recaptats a Catalunya s'havien de destinar únicament a entitats catalanes.La senadora per CiU Maria Teresa Rivero ha defensat des del faristol que Catalunya té competències exclusives en matèria de serveis socials i que així ho avala la Constitució i l’Estatut. A més, Rivero ha recordat que “13 sentències del Tribunal Constitucional i del Suprem aproven que els diners recaptats de l’IRPF han de ser repartits per les CCAA, i no per l’Estat”. La senadora ha explicat que CiU no pretén menysprear les entitats socials d’àmbit estatal que operen al territori, com Càritas o Creu Roja. En el torn de resposta, el PP ha negat que l’executiu espanyol incompleixi sentències judicials. La senadora popular Maria del Mar Angulo ha afirmat que “és la Generalitat la que genera una gran preocupació entre les entitats socials quan busca permanentment el conflicte de competències”. Segons Angulo, el PP i l’Estat apliquen una fórmula alternativa per donar solució a aquesta incertesa que es genera a Creu Roja o Càritas, “les autèntiques vertebradores de la solidaritat dels espanyols”, ha afegit. La senadora del PSC María Jesús Sequera ha dit que s’oposa a la moció perquè la considera “contrària al principi de solidaritat”. No obstant, en la votació de les esmenes dels Pressupostos Generals, els socialistes s’han posicionat al costat CiU en demanar “la gestió íntegra de la recaptació derivada del IRPF per part de les CCAA”. En l’esmena també se sol·licitava augmentar que el tant per cent destinat a ajudar a les entitats socials fins a l'1%.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.