directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 00:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 15 d'octubre de 2015 08:25 h

Bosch (ERC) reclama homenatjar Companys aconseguint l’anul·lació del seu procés però també la república catalana

Els republicans celebren la tradicional marxa de torxes fins al lloc on l’expresident va ser afusellat

El portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha reclamat aquest dijous homenatjar l’expresident de la Generalitat Lluís Companys aconseguint l’anul·lació del seu procés però també assolint la república catalana. Bosch ha participat de matinada en la tradicional marxa de torxes d’ERC fins al lloc on Companys va ser afusellat, al fossar de Santa Eulàlia del Castell de Montjuïc. El republicà ha destacat que l’expresident va combinar l’obrerisme i la defensa de la justícia social amb la reivindicació de la llibertat nacional i la democràcia. Va ser la combinació d’aquestes dues vessants, ha dit, que va fer que fos vist com a “perillós” per part dels “poderosos”, i per això el van matar.

Bosch ha cridat a homenatjar Companys aconseguint l’anul·lació del seu judici i que l’Estat reconegui la seva part de culpa heretada en aquest procés. També ha apostat per treure els cossos de milers de persones víctimes de la guerra que continuen dins de fosses comunes sense identificar.Però a més, el republicà ha defensat que ara toca que els polítics facin la feina i aconsegueixin un estat independent per a Catalunya. “Ara ja no cal que ens immolem, podem fer primer la vida, la democràcia, les urnes”, ha apuntat Bosch, que ha remarcat que l’únic “petit sacrifici” que han de fer les formacions polítiques és simplement haver de fer aliances que no farien en un altre moment.El portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona ha participat aquest dijous en la marxa de torxes dels republicans al fossar de Santa Eulàlia, on Companys va ser assassinat. L’ha acompanyat Robert Fabregat, president d’ERC-Barcelona, i Gemma Calvet, exdiputada i advocada, a més de desenes de persones que han volgut matinar per homenatjar l'expresident de la Generalitat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.