directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 01:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dilluns, 19 d'octubre de 2015 11:30 h

L'oposició en bloc de l'Hospitalet presenta una moció per reobrir la ràdio i reformular els mitjans municipals

És la primera vegada a la ciutat que les forces que no estan al govern arriben a un acord conjunt i que sumen els vots necessaris perquè s'aprovi sense el suport del PSC

Els set grups municipals de l'oposició de l'Hospitalet de Llobregat – C's, ICV-EUiA-Pirates, PP, Guanyem, ERC, CiU i CUP-PA- presentaran en el proper ple, el dimarts 27, una moció per reformular els mitjans de comunicació públics. Demanen que es reobri Ràdio l'Hospitalet, que va deixar d'emetre el 2012, i que els mitjans "es regeixin sota criteris periodístics i no polítics". També exigeixen el cessament de l'actual directora de la televisió, perquè entenen que "no pot pilotar aquesta reformulació". És la primera vegada a la ciutat que tota l'oposició es posa d'acord per presentar una moció conjunta i que, a més, suma els vots necessaris perquè s'aprovi sense el suport del PSC.

A finals del 2011, el PSC – que aleshores governava amb ICV-EUiA- va aprovar un pla d'austeritat que va significar el tancament de la televisió i la ràdio, enmig d'una gran polèmica i de tensions internes en el mateix equip de govern. Els ecosocialistes havien advertit que deixarien el govern però, finalment, es van acabar abstenint en la votació. La televisió va deixar d'emetre el desembre d'aquell mateix any i la ràdio, el juny del 2012, quan estava a punt de complir 30 anys. Uns mesos després, l'equip de govern va llançar un nou model de mitjans, basat en una oferta multimèdia i 25 minuts diaris d'informatiu televisiu i retransmissions esportives durant els caps de setmana. L'oposició considera el model actual de mitjans del tot insuficient per a la segona ciutat de Catalunya i denuncia que l'equip de govern utilitza els mitjans, especialment el diari, per fer "publireportatges". Així ho ha afirmat el portaveu convergent, Jordi Monrós, que ha presentat aquest dilluns la moció en nom de tota l'oposició. L'han acompanyat els portaveus de tots els grups municipals de l'oposició en una imatge que han qualificat d'"històrica" a la ciutat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.