directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 03:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 20 d'octubre de 2015 10:05 h

La CUP publicarà un atles sobre la corrupció als Països Catalans

Editaran quatre volums, en una edició que és "el resultat de la feina desenvolupada" a la comissió d'investigació sobre el frau fiscal

La CUP vol publicar al desembre 'Llums i taquígrafs: atles de la corrupció als Països Catalans', una obra per radiografiar-ne els casos des de la Transició fins ara en quatre àmbits: "el finançament il·legal dels partits polítics, la bombolla immobiliària, especulativa i financera; el frau fiscal; i l’economia global del delicte i el capitalisme furtiu", ha llistat l'esquerra independentista. L'edició consta de quatre llibrets diferents i un calendari Anticorrupció, i es basa en "la feina desenvolupada" a la comissió d'investigació sobre el frau fiscal, del Parlament, que va presidir el diputat David Fernández. Per tirar-ho endavant, la CUP ha engegat una campanya de Verkami de 30.000 euros.

En una nota de premsa, la CUP explica que ‘Llums i taquígrafs: atles de la corrupció als Països Catalans’ vol posar sobre paper els casos de corrupció en aquest territori des de la Transició i fins a l'actualitat. I segons l'esquerra independentista, tindrà quatre eixos: "el finançament il·legal dels partits polítics, la bombolla immobiliària, especulativa i financera; el frau fiscal; i l’economia global del delicte i el capitalisme furtiu". De fet, publicaran quatre llibrets i un calendari Anticorrupció per al 2016. 'Llums i taquígrafs', el primer volum, reflecteix causes, efectes i costos de la corrupció; el segon, 'Temps de canalles', "topografia" casos, condemnes i indults; el tercer és 'Afònics', i recull les veus de trenta personalitats que opinen críticament. Entre ells, els periodistes Pere Ríos, Rafael Burgos, Montse Santolino i Pere Cullell; el jurista José María Mena; l’exfiscal anticorrupció Carlos Jiménez Villarejo; i la filòsofa Marina Garcés, la urbanista Itziar Gonzàlez, l’economista Miren Etxezarreta, l’historiador Josep Fontana i el Síndic de Greuges, Rafael Ribó.El darrer dels volums és 'Fent fora la màfia', que planteja alternatives i una guia pràctica per lluitar contra la corrupció. Així ho explica la CUP en la presentació de la campanya de Verkami que ha impulsat per tirar endavant el projecte. L'esquerra independentista s'ha fixat assolir 30.000 euros fins el 30 de novembre. L'edició es presentarà el 9 de desembre, Dia Internacional contra la Corrupció. Segons la CUP, aquesta edició "és el resultat de la feina desenvolupada en el marc de la Comissió d’investigació sobre el Frau i l’Evasió fiscals i les Pràctiques de Corrupció Política", que s'ha dut a terme al Parlament en la darrera legislatura i que va presidir precisament el diputat de la CUP, David Fernández. Té el suport de la plataforma Xnet i del Grup de Treball contra la Corrupció a Catalunya.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.