L'exconseller Castells va deixar el PSC per la renúncia al dret a decidir i de MES per haver-se integrat a Junts pel Sí
Lamenta que els socialistes "hagin deixat de representar" el catalanisme i que els independentistes "abusin" de la via unilateral
L'exconseller d'Economia Antoni Castells ha explicat aquest dimarts a la SER Catalunya que al novembre de l'any passat va deixar el PSC després d'un "procés de distanciament llarg" i en constatar que el partit renunciava al dret a decidir. Des de la sentència del TC contrària a l'Estatut, Castells va defensar la necessitat de celebrar un referèndum. Fa uns mesos, però, també va donar-se de baixa de Moviment d'Esquerres (MES) –que ell mateix va ajudar a fundar-, perquè no ha estat prou "crítica" amb la direcció del procés i per haver-se sumat a Junts pel Sí. "S'ha volgut anar massa de pressa i amortitzar massa d'hora l'objectiu de la consulta, i s'ha abusat de la via unilateral", ha afirmat.
"Jo era partidari d'estar, inequívocament, al costat de les forces que defensaven un referèndum en què els catalans es pronunciessin amb tota claredat, i el PSC no hi era", ha dit justificant el seu distanciament respecte als socialistes. Qui va ser titular d'Economia dels governs de Pasqual Maragall i José Montilla entre els anys 2003 i 2010 considera que el partit "ha deixat de representar l'espai socialista catalanista" i que "potser això explica, en part, per què ha passat de tenir més de 50 diputats l'any 1999 a tenir-ne 16". A l'exconseller li resulta "molt difícil" pensar que gent amb aquest perfil pugui votar la candidatura que encapçalarà Carme Chacón a les properes eleccions generals del 20 de desembre. Sobre la seva baixa de Moviment d'Esquerres, Castells assegura que no va intervenir en una batalla interna al PSC perquè sempre li va semblar una "causa perduda", però que sí que trobava a faltar una veu socialista, catalanista i a favor de la consulta que també fos capaç de ser crítica amb la direcció del procés independentista. "S'han volgut saltar massa etapes de cop, s'ha volgut anar massa de pressa, s'ha volgut amortitzar massa d'hora l'objectiu de la consulta i s'ha abusat de la via unilateral", ha etzibat.A més, ha criticat que MES se sumés a la llista unitària independentista impulsada per CDC i ERC. "Va ser molt difícil abstreure'ns de la dinàmica en què estàvem instal·lats -ha assenyalat- i, en el moment en què MES es va integrar en la llista de Junts pel Sí, em va semblar que, per fer això, no calia que hi hagués res més", ha asseverat.






