directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 08:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 21 d'octubre de 2015 13:47 h

Rull acusa la justícia de voler abatre CDC per ser "peça clau" del procés i denuncia que faci un "espectacle públic"

Assegura que les donacions han estat "legals, auditades, públiques i transparents" i els contractes, "impecables"

El coordinador general de CDC, Josep Rull, ha acusat la justícia de "voler abatre" Convergència per ser "una peça clau pel procés d'assoliment de l'estat propi". Així ha reaccionat Rull en roda de premsa després que la Guàrdia Civil hagi detingut aquest dimecres al matí el tresorer de Convergència Democràtica de Catalunya i de la fundació CatDem, Andreu Viloca, en el marc de la tercera fase de l'operació 'Petrum' i hagi iniciat un escorcoll a la seu del partit. Rull ha considerat "inadmissible que davant l'actuació de la justícia hi hagi algú que pretengui posar més èmfasi en l'espectacle públic que en la determinació de la veritat". El dirigent de CDC ha assegurat que les donacions han estat "legals, auditades, públiques i transparents" i els contractes, "impecables".

Rull ha assenyalat que des del partit "estan sempre a disposició de la justícia quan té com objectiu donar a conèixer la veritat", però "no quan l'objectiu és generar un espectacle públic". Segons ha criticat, és el que va passar fa mes d'un mes i és el que ha passat aquest dimecres. "Avui hem de denunciar que mitjans de comunicació coneixien abans l'escorcoll i la detenció del tresorer que la mateixa CDC i això vol dir que hi ha alguna cosa que no funciona". En aquest sentit, ha denunciat que "això no és acceptable en cap sistema democràtic. No és un problema per CDC ni per Catalunya, sinó que és un problema greu per l'estat de dret en el conjunt de l'estat espanyol". Ha ressaltat que no és casual que una altra vegada en un dia assenyalat, quan el president de la Generalitat en funcions, Artur Mas, signava el decret de constitució del Parlament, hi hagi hagut aquesta actuació. "CDC és una de les peces claus del procés d'assoliment de l'estat propi i algú vol abatre aquesta peça clau. No és casual que hi hagi una actuació d'aquestes característiques molt clara i rotunda cap a CDC". Ha apuntat que els pertoca tornar denunciar aquest element i afirmar la seva honorabilitat. "Estem al costat de la justícia per donar tota la informació que sigui pertinent. Totes les dades d'aportacions que s'han fet a CDC i a la Fundació Catdem són transparents i comunicades als òrgans corresponents. Per part de CDC hi ha convicció de legalitat de tot allò que hem estat fent en les donacions", que ha definit com "legals, públiques i transparents". En aquest sentit, també ha apuntat que els contractes, que "teòricament haurien de ser la base d'una actuació irregular, són impecables amb totes les garanties dels que es fan amb els ajuntaments i d'Infraestructures de Catalunya. Segon Rull, "estan sotmesos a tots els requisits de legalitat d'auditoria". Ha explicat que s'ha revisat planta per planta a la seu de CDC "per determinar què es feia en cadascuna d'elles" i s'ha escorcollat la tercera on hi ha l'administració del partit. Així mateix, ha assenyalat que els treballadors de CDC han abandonat la seu nacional excepte dues persones d'administració que se'ls ha requerit que es quedin durant l'escorcoll. Són dos persones més de l'administració del partit.Rull també ha alertat que s'equivoca qui "creu que amb aquesta actuació aturaran" la seva voluntat de "culminar aquest procés democràtic cap a la llibertat. La nostra determinació política i democràtica de complir el mandat de les urnes és inalterable".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.