directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 11:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dijous, 22 d'octubre de 2015 11:42 h

Infraestructures licita el primer tram del lateral de l'autopista C-31, al seu pas per Badalona

El nou vial costarà 3,5 MEUR, tindrà tres carrils i "dignificarà" la mobilitat al centre de la ciutat

Infraestructures licita aquest dijous el primer tram del lateral de l'autopista C-31, al seu pas per Badalona, entre Coll i Pujol i President Companys. L'anunci l'ha fet el diputat sortint de CDC i portaveu del grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Badalona, Ferran Falcó, que s'ha acomiadat de la legislatura amb la bona nova. El nou vial es farà al costat muntanya en sentit Barcelona, costarà 3,5 MEUR, i tindrà tres carrils d'aproximadament un quilòmetre. Aquest primer tram servirà per "dignificar" la mobilitat al centre de la ciutat, tot i que, com ha recordat Falcó, quedarà encara pendent del tram del Sant Crist, que encara espera que es fixin les expropiacions dels terrenys afectats per l'obra.

L'encreuament de la carretera B-500 i la pròpia autopista C-31 serà el punt on comenci el primer tram del lateral de l'autopista, a Badalona. És també l'inici de l'Avinguda President Companys, que dóna accés al centre de la ciutat. El punt final d'aquest primer tram serà a la confluència del carrer Coll i Pujol, just davant de l'institut La Pineda.Es tracta d'una obra llargament reivindicada a la ciutat i que podria ser una realitat entre 2016 i 2017. La previsió del Departament de Territori i Sostenibilitat és adjudicar l'obra, que surt a licitació per 3,5 MEUR, a principis del pròxim any. La durada prevista dels treballs és de nou mesos i, per tant, la seva finalització dependrà de la velocitat amb que comencin els treballs, un cop adjudicats.Tècnicament, el lateral farà poc més d'un quilòmetre (1.051 metres) i transcorrerà en paral·lel a l'autopista pel costat muntanya. La calçada central tindrà un total de nou metres, amb tres carrils de tres metres cadascun en sentit Barcelona, i també es farà una vorera de tres metres al costat ciutat."A Badalona li ha sortit a compte tenir un diputat que s'hi ha preocupat", ha dit cofoi el diputat sortint de CDC i portaveu del grup de CiU a l'Ajuntament, Ferran Falcó, que tenia reservat el privilegi de fer aquest anunci, pocs minuts abans que Infraestructures publiques la licitació a la seva pàgina web.Falcó celebra que per fi es pugui fer una obra que tothom a la ciutat considera molt important per a la millora de la mobilitat interna. Ara fa dos anys van acabar les expropiacions necessàries per poder dur a terme l'obra i, tot i que en l'imaginari col·lectiu, dels laterals fa molts anys que se'n parla, Falcó assegura que "no fem tan tard".El projecte, a més, tindrà "inevitablement" una segona fase, que portarà el lateral a travessar el barri de Sant Crist. Aquesta fase, però, és encara en una fase molt incipient, ja que actualment encara no s'han resolt la trentena d'expropiacions pendents als terrenys afectats pel pas del vial. "Ara tirem una peça però ha d'acabar caient la següent", ha dit Falcó, fent un símil amb el joc de dominó. "Dependrà de l'audàcia del govern municipal per fer-ho possible", ha etzibat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.