directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 14:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Empordà doble fletxa Divendres, 23 d'octubre de 2015 11:21 h

Armes de ferro i ceràmiques de tocador, principals troballes de la darrera campanya al jaciment ibèric de Mas Castellar

Els treballs s'han centrat en un edifici cremat del segle V aC que ha permès als arqueòlegs constatar activitats especialitzades per a homes i dones en les seves estances

Aquest divendres ha finalitzat una nova campanya d'excavacions al jaciment ibèric de Mas Castellar, a Pontós (Alt Empordà). Els treballs s'han centrat en un edifici del segle V aC format per un cos central, tres habitacions i dues terrasses de clara influència grega. Segons l'arqueòleg Jordi Moré, el fet que l'edifici patís un incendi i s'ensorrés ha permès trobar gran quantitat d'objectes en molt bon estat de conservació. "Quan descobreixes un edifici cremat saps que hi trobaràs coses interessants perquè el passat s'ha fossilitzat allà", ha destacat. Les peces d'armament i ceràmiques de tocador que s'han trobat, han aparegut en diferents estances, el que evidencia que les activitats dels homes i les dones estaven separades.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.