directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 20:05 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 26 d'octubre de 2015 21:58 h

El director general d'Alimentació espera que l'informe de l'OMS sobre les carns no tingui efectes negatius al sector

Recorda que sovint és una qüestió de quantitats d'ingesta i subratlla que la dieta mediterrània és variada i saludable

El director general d'Alimentació de la Generalitat, Joan Girona, ha assegurat en declaracions a l'ACN que espera que l'informe de l'OMS que relaciona menjar carns processades i vermelles amb un augment del risc de patir càncers no tingui efectes negatius sobre el sector. Girona s'ha mostrat "cautelós" i ha recordat que els detalls de l'informe encara no s'han fet públics. Tot i això sí ha interpretat que l'estudi pot estar adreçat a societats on es consumeix més quantitat d'aquest producte que no pas a la que s'alimenta a partir de la dieta mediterrània, com ara la catalana. Girona ha posat l'èmfasi en que aquesta dieta és "variada" i incorpora molts vegetals.

Prudent a l'espera de veure la lletra petita de l'informe, Girona ha recordat que sovint aquest tipus d'estudis acaben essent "una qüestió de quantitats". És en aquest sentit que ha opinat que en una societat "que no és monoproducte" i que cultiva la dieta mediterrània, "la nostra manera de menjar carn és adequada".Pel que fa a les afectacions que aquest informe pugui tenir al sector productor de carn, Girona ha explicat que "cal veure fins a on s'arriba", i ha desitjat que aquest punt estigui situat en un nivell "assimilable per a tothom". "Esperem que no tingui efectes negatius", ha reblat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.