directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 22:12 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Oriental doble fletxa Dimarts, 27 d'octubre de 2015 16:14 h

Granollers inicia a petició de la CUP els tràmits per canviar el nom d'una plaça dedicada a un alferes franquista

Es tracta de la Plaça Manel Montanyà, alferes provisional 'caído en combate'

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), ha encarregat "la convocatòria de la comissió del nomenclàtor i la substitució de la Plaça Manel Montanyà" arran de la proposta de resolució presentada per La Crida per Granollers- CUP el passat 13 d'octubre. L'Ajuntament de Granollers, segons recorda la formació independentista, va substituir l'any 1941 el nom de Plaça de Boada per Manuel Montañá, un alferes provisional franquista 'caido en combate'. La CUP demana la restitució del legítim nom de la plaça i lamenta que encara restin en el nomenclàtor "noms de persones que foren honrades pel franquisme".

La substitució es va aprovar el 23 de gener de 1941 després de la petició del 'Delegado Comarcal de Ex-combatientes'. La resolució d'alcaldia encarrega al vicepresident de la comissió de nomenclàtor, Albert Camps, la preparació de la convocatòria de la comissió amb l'encàrrec d'iniciar l'expedient de canvi de nom de la plaça Manel Montañá, ara catalanitzada com a Manuel Montanyà. La proposta de resolució de la CUP titlla de "vergonya" que encara restin en el nomenclàtor de Granollers "noms de persones que foren honrades pel franquisme". En aquest sentit, el text subratlla que "el canvi de nom és un acte obligat de justícia cap a les víctimes del franquisme i de restitució de la memòria històrica". La CUP també recorda que en el ple del juliol el regidor Eduard Navarro va a preguntar a l'alcalde Mayoral si el PSC s'avindria a replantejar-se el nom de la plaça i que la resposta va ser que "la comissió del nomenclàtor ho va revisar els anys 80, i que si en aquell moments es decidir mantenir el nom no hi ha raons per fer ara un canvi".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.