directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 04:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 30 d'octubre de 2015 12:31 h

Espanya només ha ofert fins ara 50 places per a refugiats

Suècia i Romania són els països que més ràpid han respost a la crida europea amb l’oferta de 300 places cada un

ACN Brussel·les.-El govern espanyol només ha ofert fins ara 50 places per acollir refugiats que fugen de la guerra de Síria, segons les dades oficials fetes públiques aquest divendres per la Comissió Europea. Les xifres indiquen que el repartiment de les persones que han arribat a Grècia i Itàlia va molt lent, i que de moment només 14 estats membres han començat a oferir ajuda concreta, presentant només 1.375 places del total de 160.000 que han d’estar disponibles en els propers dos anys. Espanya encara ha d’oferir, d’acord amb les xifres de la Comissió, 9.323 places per a refugiats. Els països que més han respost, fins ara, són Suècia i Romania, amb 300 places cadascun.

El president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, i el del Consell, Donald Tusk, han enviat aquest divendres una carta a tots els estats membres per presentar-los una visió general de la implementació de les mesures acordades per respondre a la crisi dels refugiats. L’escrit exigeix als estats que compleixin els seus compromisos, i inclou un document, que també està disponible a Internet i que s’anirà actualitzant, amb les accions concretes que està fent cada país. La UE ha acordat en els darrers mesos repartir-se un total de 160.000 refugiats que necessiten protecció internacional, i que arriben principalment a Grècia i Itàlia. A més, s’ha compromès a mobilitzar 10.000 milions d’euros del pressupost europeu per fer front a la crisi. Pocs resultatsEl document, fet públic aquest divendres, constata que des que es van prendre les decisions, hi ha hagut pocs moviments. Només 14 estats han ofert places per a refugiats, un total de 1.375 de les 160.000 que calen en dos anys. Països com Àustria, Croàcia, la República Txeca, Estònia o Hongria encara no han ofert ni un sol lloc, mentre que Espanya ha ofert 50 places, França i Bulgària 40, Bèlgica i Xipre 30, Irlanda 20, Alemanya 10 o Lituània 4. Els països que més ràpid han reaccionat a la crida per acollir refugiats han estat Suècia i Romania, oferint 300 places cada un, Finlàndia amb 200, Malta amb 131, Portugal amb 130 i Luxemburg amb 90. L’oferiment de les places, però, no significa que els refugiats hagin arribat a aquests països i ja estiguin en acollida. De fet, només 86 persones han estat relocalitzades, i es tracta, en tots els casos, de refugiats que havien arribat a Itàlia. En concret, 48 han anat a Finlàndia i 38 a Suècia. Pel que fa a la contribució econòmica, Espanya s’ha compromès fins ara a destinar 6,5 milions d’euros a l’ajut internacional de resposta a la crisi dels refugiats, amb contribucions a l’Africa Trust Fund i al Programa Mundial d’Aliments. L’aportació, però, està lluny de la que fan estats com el Regne Unit (137 milions), Alemanya (123 milions), França (103 milions) o Itàlia (43 milions).



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.