Chacón diu que la resolució independentista "pretén la subversió de l’ordre jurídic" i promet ser "contundent"
La candidata del PSC per al 20-D considera que és "un text manifestament il·legal i que trepitja els drets dels ciutadans de Catalunya"
La candidata del PSC a les eleccions espanyoles, Carme Chacón, ha insistit aquest divendres que els socialistes catalans "utilitzaran tots els instruments legals a l'abast” perquè no es debati al Parlament de Catalunya la resolució proposada per Junts pel Sí i la CUP, perquè es tracta "d’un text manifestament il·legal, contrari a l’ordre legal establert, i que trepitja els drets dels ciutadans de Catalunya". Després d’una reunió interparlamentària per acordar les accions a emprendre per donar resposta a aquesta resolució, Chacón ha destacat que la resolució "pretén la subversió de l’ordre jurídic establert, que no hauria ni d’haver estat admesa a tràmit", i que per això seran "molt contundents en la defensa de drets, llibertats i garanties jurídiques dels catalans i de la unitat civil del poble de Catalunya”.
Carme Chacón ha detallat tots els instruments jurídics que els socialistes han posat en marxa per evitar que la resolució es debati, esmentant un recurs de reconsideració a la Mesa del Parlament que aquest divendres s’ha vist ampliat, un informe jurídic sobre la resolució i ha avançat que s’enviarà una carta al secretari del Parlament de Catalunya preguntant-li si aquesta resolució “és el procediment reglamentari més adequat per a una modificació i trencament de les lleis, del nostre Estatut d’Autonomia i de la Constitució”.Aposta per la reforma constitucionalLa cap de llista del PSC ha advertit que encara que s’aconseguís aturar aquesta resolució “aquí no acaba el problema”. “No ens serveixen els 'no' de PP i Ciutadans ni la proposta de trencament, que ens aboca a un carreró sense sortida, necessitem diàleg”, ha dit. Per aquest motiu Chacón ha reiterat la proposta acordada per tots els socialistes de reforma constitucional. “La democràcia és llei però també diàleg”, ha defensat, tot afegit que “cal un nou acord territorial de convivència que posi fre a la deriva independentista”.






