directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 05:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 30 d'octubre de 2015 15:13 h

En llibertat vuit dels nou anarquistes arrestats a Barcelona i Manresa

L’ Audiència Nacional decreta presó incondicional per una de les persones detingudes dimecres en el marc de l’Operació Pandora

El Jutge d’Instrucció número 3 de l’Audiència Nacional, Juan Pablo González, ha deixat en llibertat amb càrrecs a vuit dels nou anarquistes detinguts el passat dimecres i que aquest divendres han declarat davant el magistrat. González ha decretat presó incondicional per un dels anarquistes.

Els nou imputats no han volgut contestar ni a les preguntes del jutge a les del fiscal. Sí que s’han volgut declarar com anarquistes, segons apunten alguns dels advocats, que han assegurat que el cas segueix sota secret de sumari. Segons les mateixes fonts, no hi hauria cap prova substancial que provés que els detinguts haguessin participat en algun atemptat amb artefacte explosiu.En tot cas, el jutge ha considerat que hi havia risc de fuga i reiteració de delicte en un dels anarquistes. Per aquest motiu, el magistrat ha decretat per aquesta persona presó incondicional. Dels vuit arrestats que han sortit en llibertat, sis han pagat una fiança de 5.000 euros cada un, mentre que els dos restants hauran de comparèixer periòdicament davant el jutge, que també els ha retirat el passaport. A tots ells se’ls imputa un delicte de pertinença a organització terrorista.El passat dimecres al matí els Mossos d’Esquadra registraven diversos domicilis i locals a la ciutat de Barcelona. Ho feien als barris de Gràcia, el Clot, Sant Andreu de Palomar i Sants, on van escorcollar l’Ateneu Llibertari del districte, i també a Manresa. Uns registres que van acabar amb la detenció d’aquestes persones, a les quals la fiscalia els atribueix un delicte de pertinença a organització criminal amb finalitat terrorista i els relaciona amb els Grups Anarquistes Coordinats (GAC).Aquesta acció policial responia a la segona fase de l''Operació Pandora', que va suposar el passat desembre de 2014 la detenció d'11 persones per, suposadament, haver participat en diversos atemptats amb artefactes explosius a Barcelona, Madrid i la basílica del Pilar de Saragossa.Aquesta acció policial responia a la segona fase de l’'Operació Pandora', que va suposar el passat desembre de 2014 la detenció de 11 persones per, suposadament, haver participat en diversos atemptats amb artefactes explosius a Barcelona, Madrid i la basílica del Pilar de Saragossa.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.