directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 22:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 3 de novembre de 2015 13:50 h

Les entitats de serveis sanitaris i socials denuncien ''asfíxia econòmica'' pels impagaments del CatSalut

La Unió, ACES, ACRA i el CSS alerten que el CatSalut encara no ha fet efectiu el pagament del 66% de la factura de juny ni de juliol

La Unió Catalana d'Hospitals (La Unió), l'Associació Catalana d'Entitats de Salut (ACES), l'Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA) i el Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) han denunciat retards i impagaments del CatSalut en la facturació dels mesos de juny i juliol, que s'havien de fer efectius el setembre i octubre, allargant el termini dels 90 dies establers als 120. Per això, les entitats han emès un comunicat conjunt alertant que la situació és ''d'asfíxia econòmica'' per a tots els centres. Des del sector recorden que des de fa temps que es troben al límit de la disposició de crèdit i denuncien l'impacte que té en la tresoreria de les entitats amb nous retards a empreses proveïdores.

Les associacions d'entitats de serveis sanitaris i socials han denunciat en un comunicat conjunt l'impagament i el retard del CatSalut de les factures de juny i juliol, que havien d'haver estat pagades els mesos de setembre i octubre passat. En concret, s'ha de liquidar la factura sencera de juliol i un 33% de la del juny, i per tant, calculen que els 90 dies de termini que posa l'administració per al seu pagament s'ha allargat a 120. Denuncien a més, que no hi ha previsió del pagament en no haver-se aprovat el Fons de Liquiditat Autonòmica extraordinari. També recorden que per signar el conveni es va aprovar un increment de la factura del 3,6%, que encara no s'està pagant. Per aquest motiu, qualifiquen d''asfíxia econòmica'' la situació dels centres, un sector que inclou hospitals, centres d'atenció primària, centres sociosanitaris i centres de salut mental concertats i que afecta 60.000 treballadors del país. Des de les associacions d'entitats s'alerta que tota la problemàtica atempta contra la viabilitat dels centres i ha generat impacte en la tresoreria de les entitats. De fet, asseguren que fa temps que es troben al límit de la disposició de crèdit i que tenen dificultats per ampliar-les. Per això, asseguren que els centres han hagut d'ajornar el pagament a tercers, amb la tensió que aquestes situacions suposen, i que s'ha retardat també el pagament a empreses proveïdores, a més de veure augmentades les despeses financeres dels mateixos centres. El sector considera que ja s'han fet prou esforços per fer front al context econòmic i asseguren que no poden assumir-ne més. L'import anual de la contractació de concerts del CatSalut als centres és al voltant dels 4.400 MEUR i la factura mensual de concerts és de prop de 350 MEUR, i representa el 53% de la despesa total del CatSalut.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.