directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 16:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Camp doble fletxa Dimecres, 4 de novembre de 2015 14:00 h

Mont-roig sol·licitarà la declaració de zona catastròfica per la urbanització afectada per un petit tornado

El consistori i els veïns continuen fent una valoració dels danys, després de retirar i netejar els arbres i objectes caiguts pel vent

L'Ajuntament de Mont-roig del Camp (Baix Camp) iniciarà els tràmits per sol·licitar la declaració de zona catastròfica per la urbanització Solemio que dilluns a la tarda es va veure afectada per un petit tornado o mànega marina, segons han confirmat fonts municipals a l'ACN. El fenomen meteorològic va arrencar arbres de soca-rel, va partir branques, va esbotzar reixes i va fer caure teules, murs i multitud d'objectes que van quedar escampats a la via pública, a la zona de Miami Platja. Aquest dimarts la brigada municipal i els Bombers van treballar intensament per tal de recuperar la normalitat a la zona, mentre el consistori i els veïns encara continuen fent una valoració dels danys ocasionats.

El promotor de la urbanització, construïda fa uns 10 anys, és qui s'encarrega del manteniment de la zona, ja que encara no ha estat recepcionada per l'Ajuntament. Així ho ha explicat a l'ACN Cristina Cano, membre de la junta de l'associació de veïns Solemio -constituïda aquest estiu passat-, qui ha afegit que la urbanització de la zona encara no està enllestida i es troba "contínuament en obres".Els veïns reclamen que es reparin els desperfectes ocasionats per la llevantada de dilluns i que l'Ajuntament "es faci càrrec" de la urbanització. "Si complim els requisits perquè es demani la declaració de zona catastròfica, encantats, però volem que se'ns atengui perquè paguem els impostos a l'Ajuntament, no en rebem cap contraprestació i no en tenim la culpa que encara no hagi recepcionat la urbantizació", ha explicat Cano. Es dóna el cas que molts dels propietaris no resideixen als immobles, ja que molts hi tenen segones residències. De moment, han començat a contactar amb les asseguradores perquè "hi ha molta feina a fer". "No sabem quina part cobrirà l'assegurança privada ni la col·lectiva, ni com actuarà la promotora", ha lamentat la representant dels veïns.Els residents es mostren preocupats, a més, pel fet que el petit tornado va malmetre les reixes i persianes de molts locals, que encara són de l'empresa promotora. "Si no s'hi actua i es deixen tal com estan, es crearà una situació d'inseguretat i d'abandonament, ja que hi podrà accedir qualsevol", ha subratllat Cano. Els veïns tenen previst reunir-se amb l'alcalde el 13 de novembre per abordar la problemàtica.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.