directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 16:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Gironès doble fletxa Dimecres, 4 de novembre de 2015 14:09 h

La plantilla de Gas Gas es decanta per l'oferta de compra presentada pel fabricant de motos elèctriques Torrot

Demanen al Jutjat Mercantil que adopti una resolució abans del dia 17 per evitar "dilatar més" la situació actual

La plantilla de Gas Gas s'ha decantat per l'oferta de compra presentada pel fabricant de motos elèctriques Torrot. A través del seu advocat, els treballadors entraran ara un escrit al Mercantil on faran saber la seva preferència. A més demanaran al jutge que, via interlocutòria, resolgui qui es quedarà amb la unitat productiva de Gas Gas abans del 17 de novembre. L'objectiu, expliquen fonts dels treballadors, és evitar "dilatar més" la situació actual. De les tres ofertes de compra que es van presentar al jutjat, la de Torrot és la més elevada econòmicament. Ofereix 9,66 MEUR i preveu invertir-ne 13 més per tirar endavant un pla de viabilitat. Torrot mantindrà 55 treballadors de la vuitantena actuals.

Els treballadors de Gas Gas ja s'han decantat per una de les ofertes de compra que té la firma gironina, immersa en ple procés de liquidació. De les tres que es van presentar davant del Jutjat Mercantil, la plantilla aposta per la del fabricant de motos elèctriques Torrot. "És la que aclareix el futur industrial d'estabilitat de Gas Gas i, en conseqüència, també dels seus treballadors", indiquen des del comitè. I hi afegeixen: "Ja no solsament pel què fa a plantilla, inversió i projecte, sinó també per ser una empresa catalana i per la visió i el compromís de Torrot".De les tres ofertes que té el Jutjat Mercantil sobre la taula, la del fabricant de motocicletes elèctriques és la més elevada. Ofereix 9,66 MEUR per comprar la unitat productiva (fàbrica de Salt i maquinària) i assumir part dels deutes que arrossega Gas Gas. A més, contempla invertir fins a 13 MEUR en tres anys per tirar endavant un pla de viabilitat que permeti reflotar l'empresa (mantenint-ne la marca) i subrogar els contractes de 55 treballadors. A aquesta oferta, quantitativament, la segueix la del fons d'inversió IRG. Proposa adquirir la unitat productiva de Gas Gas per 7,02 MEUR i subrogar 60 treballadors. La plantilla, però, no la veu amb bons ulls perquè sempre ha sostingut que, precisament, els fons d'inversió són els qui els han portat a la situació actual. Per últim, la tercera oferta, que va presentar la francesa Sherco, és la que ofereix el preu més baix (2,65 MEUR) i contempla assumir, també, menys plantilla (47 treballadors).Abans del dia 17 de novembreDesprés d'estudiar la documentació que acompanya cada oferta, els treballadors entraran ara un escrit al Jutjat Mercantil on li faran saber al jutge quina és la seva preferència. A més, via advocat, també demanaran al jutjat que resolgui qui es quedarà amb la unitat productiva de Gas Gas abans del dia 17 de novembre, per evitar "dilatar més" la situació actual. De totes maneres, el termini perquè el Mercantil prengui una decisió encara està obert. El jutge pot donar opció a les tres empreses, un cop obertes les pliques, a què reformulin les seves ofertes. A més, també caldrà veure què diu l'informe de l'administrador concursal abans no prengui cap decisió sobre la compra de Gas Gas.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.