directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 01:39 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 5 de novembre de 2015 12:18 h

Els sindicats adverteixen de les dificultats de mantenir la producció d'automòbils amb una alta conflictivitat

CCOO i UGT reclamen que la recuperació econòmica es traslladi a la negociació col·lectiva per recuperar les pèrdues de poder adquisitiu del període de la crisi

CCOO i la UGT han deixat clar davant els màxims representants de les marques dels automòbils i dels empresaris de les companyies auxiliars proveïdores de components del sector reunits a la 30ena edició de l'Automoció organitzada per l'IESE i la consultora KPMG que la negociació col·lectiva de cara a l'any vinent ha de passar per traslladar els beneficis de la recuperació econòmica als treballadors del sector. Josep Maria Àlvarez ha advertit que si els treballadors no comencen a recuperar les pèrdues de poder adquisitiu d'aquests anys de crisi ''en aquest país, serà molt difícil produir en temps real amb el subministrament de les empreses proveïdores i això afectarà a tot el sistema de producció''.

Els líders del dos sindicats majoritaris han reflexionat davant l'auditori de l'IESE sobre el futur de les relacions laborals en les empreses del sector de l'automòbil espanyol. Tant Àlvarez com el secretari general de CCOO, Joan Carles Gallego, han defensat la negociació col·lectiva i la necessitat que els pròximes mesos és ''modifiqui'' el contingut d'aquesta negociació col·lectiva en el sentit de començar a ''recuperar'' tot el poder adquisitiu que s'ha perdut aquests anys de crisi econòmica.Gallego i Àlvarez han coincidit amb el màxims representants de les marques d'automòbils en destacar el paper clau que ha tingut la capacitat de negociació dels sindicats per aconseguir mantenir les 17 plantes de producció de cotxes a l'estat espanyol i passar a ser el segon país productor de cotxes europeu. Per Àlvarez, l'actual situació de la negociació col·lectiva en una situació econòmica millor i amb un nivell d'ocupació més elevat ''pot generar tal nivell de conflictivitat que es faci molt difícil que les fàbriques productores puguin mantenir els ritmes de subministrament necessaris per fer possible la producció'' de cotxes del sector. El líder de la UGT ha afegit que o bé ''ressituem'' la negociació col·lectiva o ens convertirem en nun país on serà molt difícil produir en temps real amb el subministrament de proveïdors''.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.