directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 02:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 6 de novembre de 2015 13:21 h

Gemma Lienas guanya el Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil amb "La venjança dels panteres negres"

Enric Lluch s'endú el Premi Narrativa Infantil Vicent Silvestre per 'Mònica, Tonet i l'home que sabia fabricar flautes de canya'

L'escriptora Gemma Lienas ha guanyat la XXa edició del Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil per l'obra 'La venjança dels panteres negres', dotat amb 16.000 euros. El jutjat ha destacat de l'obra el "seu sentit del ritme, l'empatia que generen els personatges i el desafiament que planteja la història". 'La venjança dels panteres' relata quatre històries independents que poc a poc s'aniran enllaçant, entre elles la d'un adolescent sense perspectiva ni il·lusió i la del líder dels 'Black Panthers', que vol acabar amb Daniel, que un any abans el va denunciar. Per la seva banda, Enric Lluch ha estat guardonat amb el XX Premi Narrativa Infantil Vicent Silvestre per 'Mònica, Tonet i l'home que sabia fabricar flautes de canya', dotat amb 2.500 euros.

En aquest cas, el jurat ha destacat el "seu plantejament, realista i molt lligat a l'actualitat, així com la seva capacitat de reflectir l'univers infantil". Mònica i Tonet coneixen casualment Modu, un senegalès que viu en un molí abandonat i de seguida s'adonen que la seva manera de viure quasi no guarda relació amb les opinions i relacions d'alguns adults que coneixen, i decideixen ajudar-lo. Els dos nois veuran com la policia ordena Modu a marxar perquè no disposa de la documentació, però abans el noi els regalarà una flauta de canya capaç de destil·lar una música extraordinària i una pedra preciosa amb grans poders.Així mateix, els jurat d'ambdues modalitats ha decidit declarar finalistes les obres 'El tresor de Karim', de Jesús Mollà, pel que narrativa juvenil, i 'El bolígraf de Higgs' de Rubèn Montañá, en narrativa infantil.Tot i que el veredicte s'ha donat a conèixer aquest divendres, els guanyadors de les modalitats infantil i juvenil rebran el trofeu dissenyat per Manuel Boix el proper 13 de novembre, durant el transcurs de la gala de lliurament dels Premis Literaris Ciutat d'Alzira, juntament amb els guardonats de la resta de categories.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.