directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 22:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 6 de novembre de 2015 16:24 h

Mínima afectació en la primera jornada de vaga de remolcadors del Port de Barcelona

L'Autoritat Portuària assegura que no s'ha registrat cap retard ni s'ha anul·lat cap entrada prevista de vaixells

La primera jornada de vaga indefinida dels remolcadors del Port de Barcelona s'ha desplegat inicialment amb una mínima afectació de les operacions, segons han coincidit fonts de l'Autoritat Portuària i dels sindicats convocants: CGT i OTEP. Tot i això, fonts sindicals ha advertit que al tractar-se d'una vaga indefinida de nou hores cada dia en diferents franges horàries les incidències s'aniran acumulant. La vaga d'aquest dissabte afecta a les franges horàries de 4h30 a 7h30; de 13h30 a 16h30; i de 20h30 a 23h30. L'Autoritat Portuària ha assenyalat que algunes companyies navilieres han pogut avançar o retardar la seva entrada o sortida del Port per evitar les franges afectades per la vaga.

Els serveis mínims imposats pel Ministeri de Foment afecten al 28% dels set remolcadors que treballen 365 dies a l'any durant les 24 hores del dia. Aquest percentatge suposa que durant la franja de vaga hi ha dos remolcadors operatius més un remolcador de guàrdia que s'activaria en cas d'una emergència. La vaga indefinida suposa una aturada diària de 9 hores repartides en tres franges de 3 hores cadascuna. Durant aquest divendres les franges d'aturades s'han convocat entre les 4h i les 7h de la matinada, entre les 13h i les 16h i finalment entre les 20h i les 23h. Per aquest dissabte la vaga serà afegint mitja hora més a les franges d'aquest divendres i així successivament les pròximes jornades mentre estigui convocada la vaga. Fonts sindicals asseguren que l'acumulació d'aquestes aturades farà que dia rere dia l'afectació en les operacions diàries sigui cada dia més rellevant. Les mateixes fonts sindicals han insistit en subratllar que les organitzacions dels treballadors que han convocat la mobilització no demanen res més que no s'ampliïn el nombre d'hores anuals de feina que suposaria de passar de treballar 2.616 hores a l'any, 109 dies amb jornada de 24h, a treballar 3.168 hores, 132 dies amb jornada de 24 hores. ''L'únic que es demana és no incrementar la jornada laboral anual'' ha reblat una font de les organitzacions sindicals convocants. La vaga pot afectar 18 dels 80 bucs que arriben cada dia al Port de Barcelona. Són vaixells d'entre 60 i 400 metres d'eslora dels quals els que poden resultar més perjudicats són els més grans atès que necessiten dos remolcadors per poder entrar al port i descarregar la mercaderia. D'aquesta mida n'arriben uns dos cada dia.La vaga està convocada pels cinc delegats sindicals de la CGT, el sindicat majoritari, i compta amb el suport dels dos delegats del segon comitè en representació, l'Organització de Treballadors d'Empreses Portuàries (OTEP). En canvi no compta amb el suport de l'únic representant de la UGT.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.