directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 03:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Conca de Barberà doble fletxa Dissabte, 7 de novembre de 2015 09:05 h

La collita de safrà dels productors de Safracat no arribarà a duplicar els quatre quilos del 2014 com esperaven

La recol·lecció dels brins s'ha avançat uns quinze dies degut a la calor i les pluges de finals d'estiu

La forta calor i les abundants pluges de finals d'estiu han fet que, en lloc de començar a finals d'octubre, la collita del safrà s'avancés uns quinze dies, a la primera setmana. Així, la cinquantena de productors que s'agrupen sota el paraigua de Safracat –l'Associació de Productors de Safrà de la Catalunya Interior, impulsada per Concaromis i que està a punt de ser aprovada–, han hagut de començar la feina abans d'hora i, a més, han vist com les previsions no són tan optimistes com pensaven. L'any passat van recollir quatre quilos de brins i, aquest 2015, esperaven duplicar la collita, però segons Joan Cartanyà, copropietari de Concaromis, es quedaran entre els cinc i els set quilos.

Encara que a la Conca de Barberà, el centre neuràlgic de Safracat, els productors ja gairebé han acabat la collita, les feines de recol·lecció s'han endarrerit una mica en altres comarques, com la Ribera d'Ebre. I és que l'entitat agrupa socis de més d'una desena de comarques catalanes, i en cada indret les característiques són diferents. En general, però, la calor ha estat clau per retallar la producció d'enguany, ja que "no va deixar que el safrà creixés quan havia de créixer, a la primavera, i després ha fet evolucionar molt més ràpid els bulbs", ha lamentat Cartanyà. Malgrat tot, la qualitat del producte serà molt bona, ha insistit.Tot el safrà que produeixen és ecològic i es distribueix sota la marca Aromis, de l'empresa Concaromis (una empresa familiar montblanquina dedicada al cultiu ecològic de plantes aromàtiques). Precisament, aquest cap de setmana es comencen a vendre els brins de la collita del 2015 que, tal com ha remarcat Cartanyà, mantenen els preus respecte l'any passat, al voltant dels deu euros per gram. Tot plegat, coincidint amb la celebració de la fira de Sant Martí de Montblanc, centrada en la gastronomia i que enguany canvia de nom i passa a denominar-se Safrània.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.