directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 23:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 9 de novembre de 2015 15:15 h

La UNESCO rebutja l’adhesió de Kosovo

La proposta ha obtingut el suport de 92 dels 95 estats necessaris

La UNESCO, l’organització de les Nacions Unides per a la ciència, la cultura i l’educació, ha rebutjat aquest dilluns l’adhesió de Kosovo, després d’una votació que requeria l’aprovació de dos terços dels estats membres. La Conferència General de la UNESCO ha decidit no tirar endavant la proposta d’acceptar Kosovo, que ha rebut 92 vots a favor, 50 en contra i 29 abstencions. La majoria que necessitava el govern de Pristina per accedir a la UNESCO era de 95 vots, però Sèrbia, que no reconeix la independència, ha rebut el suport d’estats com Rússia o Espanya, que han votat en contra. La gran majoria dels estats de la UE, així com els EUA, han votat ‘sí’ a l’adhesió.

De fet, el mes d’octubre el consell executiu de la UNESCO va donar suport a l’adhesió de Kosovo, que recentment també ha firmat un acord d’Associació amb la Unió Europea. Tot i tenir el vist-i-plau de Washington i estats com el Regne Unit, Alemanya, França o Suècia, Kosovo ha perdut pels pèls la votació d’aquest dilluns a la Conferència General de la UNESCO.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.