directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 07:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 11 de novembre de 2015 14:25 h

El sindicat d'infermeria amenaça amb una ''vaga competencial'' quan entri en vigor el decret de preinscripció infermera

El conseller de Salut recorda que es farà el que diu l'Estat si és ''millor'' que el que ja s'ha regulat a Catalunya

ACN Barcelona.-Amb la futura entrada en vigor del reial decret de preinscripció infermera, aprovat pel govern espanyol, els professionals de la infermeria a Catalunya no podran usar ni indicar als pacients medicaments subjectes a recepta mèdica sense la recepta, com per exemple les vacunes. És una situació canvia la situació pròpia a Catalunya a causa d'un text no té el suport dels infermers. Per aquest motiu, el sindicat d'infermeria ha anunciat una ''vaga competencial'' que podria col·lapsar la sanitat catalana. El conseller de Salut, Boi Ruiz, ha recordat que s'ha d'aplicar la normativa que sigui ''millor'' i creu que no és ''de rebut'' utilitzar els pacients per molt ''lícita'' que sigui la reivindicació.

La nova regulació de la preinscripció infermera que ha aprovat mitjançant un reial decret el govern espanyol preveu que, per exemple, els professionals de la infermeria a Catalunya no puguin utilitzar i indicar alguns fàrmacs que, fins al moment fan servir de manera quotidiana. La nova norma obliga als pacients a passar pel metge, per a que faci la preinscripció i el seguiment dels fàrmacs, un fet que es veu com un pas endarrere entre el col·lectiu infermer. Per aquest motiu, el Sindicat d'Infermeria de Catalunya ha amenaçat amb una ''vaga competencial'' si el Departament de Salut no dóna solució al conflicte de normatives i ha demanat als professionals que no facin cap actuació relativa als medicaments sense el compliment estricte del reial decret. Així, doncs no podran vacunar sense la recepta i per tant, en plena campanya de la grup, es podrien col·lapsar el sistema o retardar els temps d'espera. El Sindicat també posa d'exemple els serveis sense metge en plantilla com són empreses, escoles, residències o ambulàncies, on la infermera haurà d'esperar-se a tenir un diagnòstic i una prescripció mèdica abans d'actuar. Per aquest motiu, han demanat al Departament que dicti les instruccions precises perquè els directius dels centres i institucions sanitàries de Catalunya respectin el dia a dia de tots els professionals i que no els obliguin a fer accions que comportin ''inseguretat jurídica''. Aplicar la ''millor'' regulacióEl conseller de Salut, Boi Ruiz, ha lamentat que s'utilitzin els pacients i els seus perjudicis per molt ''lícita'' que sigui la reivindicació i ha demanat tenir cura de la ''jerarquia'' dels drets dels ciutadans. Ha recalcat que Catalunya fa temps que ha donat la solució, amb una normativa pròpia consensuada amb el sector. Ruiz també ha recordat que ja s'havia anunciat que es faria el que regulés l'estat ''sempre i quan sigui igual o millor'' que el que ja regulava Catalunya.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.