directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 05:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 11 de novembre de 2015 18:32 h

Detingudes tretze persones d'un grup especialitzat en assalts nocturns amb violència a habitatges

Una investigació conjunta de la Guàrdia Civil i els Mossos condueix a les detencions per 21 assalts comesos en diferents poblacions del País Valencià i l'Ametlla de Mar

ACN Tortosa.-La Guàrdia Civil i els Mossos d'Esquadra han detingut tretze persones que, suposadament, formaven part d'un grup especialitzat que hauria comès 21 assalts nocturns a habitatges, la gran majoria amb violència, en diverses poblacions del País Valencià, a l'Ametlla de Mar (Baix Ebre) i Pola de Siero (Astúries). La investigació de l'anomenada operació Triplet, coordinada entre els dos cossos i tutelada per tres jutjats, es va iniciar a Catalunya arran dels tres robatoris violents en una mateixa nit en domicilis de la urbanització de Tres Cales, a l'Ametlla de Mar. La Guàrdia Civil, per la seva banda, tenia coneixement d'altres fets similars a Vinaròs i altres poblacions de València.

Les detencions es van produir entre finals del passat mes d'octubre i principis d'aquest novembre en localitats de les províncies de Castelló i Alacant. De les tretze persones arrestades, amb edats entre 22 i 39 anys, dotze són homes de nacionalitat romanesa i hi ha també una dona de nacionalitat espanyola. Tres d'ells, segons els cossos policials, van ser sorpresos a Castelló quan intentaven fugir de l'Estat espanyol amb una gran quantitat de material sostret durant els assalts. Durant els tres escorcolls domiciliaris efectuats a la mateixa ciutat es van intervenir una gran quantitat de les pertinences robades, principalment, joies, rellotges i petits instruments electrònics, com tauletes o càmeres.Segons han apuntat els cossos policials, els detinguts assaltaven els domicilis en horari nocturn i amb els inquilins al seu interior. Els amenaçaven amb armes blanques i, fins i tot, els colpejaven violentament perquè els lliuressin els objectes de valor, preferentment joies i diners. En cas de no obtenir el que volien, s'acarnissaven amb les víctimes, agredint persones grans o amenaçant nens per intimidar els pares. Es dóna el cas, segons la Guàrdia Civil, d'una víctima que va haver de ser hospitalitzada arran d'una agressió després de no obeir les seves ordres perquè patia sordesa i no els podia escoltar. Els assaltants tancaven els inquilins en habitacions i emprenien la fuga utilitzant vies ràpides de comunicació.Els investigadors de l'operació conjunta atribueixen al grup un total de 21 robatoris a domicilis, dels quals divuit amb violència i intimidació, als municipis de l'Ametlla de Mar, Vinaròs, l'Olleria, Ontinyent, Alberic, Agullent i Picassent, així com la localitat asturiana de Pola de Siero, on el grup hauria actuat amb anterioritat. La investigació ha estat tutelada pels jutjats d'instrucció número 2 de Tortosa, número 3 de Picassent i número 4 d'Ontinyent.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.