directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 14:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Berguedà doble fletxa Dilluns, 16 de novembre de 2015 10:48 h

Els municipis berguedans regularan la venda ambulant de bolets a la carretera C-16 per evitar accidents

Els alcaldes asseguren que la proliferació de parades provoca problemes de seguretat viària especialment a l'alt Berguedà

ACN Guardiola de Berguedà.-El Berguedà vol regular la venda de bolets a peu de carretera. L'objectiu, segons ha explicat el batlle de Guardiola de Berguedà, Josep Lara, és acabar amb els problemes de seguretat viària que, segons ha dit, provoca aquesta pràctica tan estesa a l'alt Berguedà. "La C-16 és un via d'alta velocitat, amb molt trànsit, i a vegades veus coses que no s'hi haurien de veure com cotxes que s'aturen de cop, i d'altres aparcats a prop de la via amb els quatre intermitents per consultar preus". Lara ha subratllat que la intenció no és prohibir la venda ambulant, sinó simplement "posar ordre" per evitar accidents. Els ajuntaments que ho vulguin incorporaran aquesta regulació a les seves ordenances.

Guardiola de Berguedà és un dels municipis més afectats per la venda de bolets a la carretera. En plena temporada, es poden trobar fins a cinc parades en un tram de poc més de set quilometres i això, segons ha explicat el seu alcalde, Josep Lara, comporta accions que posen en perill la seguretat viària de la carretera C-16. Aquesta pràctica, fins ara permesa, ha estat un dels problemes que es van tractar a la primera reunió del Consell d'Alcaldes del Berguedà, que va tenir lloc el passat divendres a Santa Maria de Merlès. Els alcaldes van acordar redactar una ordenança conjunta que s'aprovarà en cada municipi, però que tindrà unes línies en comú comarcals que regularan aquesta pràctica tan habitual. L'Ajuntament de Guardiola preveu aprovar aquesta ordenança en el proper ple i activar-la de cara a la propera temporada.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.