directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 14:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 16 de novembre de 2015 13:53 h

Quatre universitats politècniques s'alien per potenciar l'ensenyament i la investigació tecnològica de qualitat

Al programa UP4 hi participaran les universitats politècniques de Madrid, Catalunya, València i Cartagena

ACN Barcelona.-Amb l'objectiu de compartir recursos per millorar la competència dels estudiants i impulsar la investigació, quatre universitats politècniques espanyoles, entre les quals, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), han creat l'UP4. És una associació per posar les bases per ''incrementar l'aportació de les universitats a la societat'' ha dit Enric Fossas, rector de la UPC, a la presentació del projecte que ha tingut lloc a Madrid. Entre les accions que potenciarà l'UP4 és potenciar la formació dels estudiants i incrementar la seva mobilitat així com dissenyar una oferta conjunta de grau i una formació especialitzada de post grau de rellevància internacional.

També es crearà una estructura conjunta per a la comercialització de patents i es posarà en marxa una plataforma conjunta per resoldre reptes tecnològics proposats per empreses i institucions del sector productiu. Els dos primers venen de la mà del programa 'Solutions' amb els reptes de Gas Natural Fenosa i Consum, que haurien de trobar solucions per integrar els sistemes de distribució de gas i electricitat, per una banda, i crear el carro de la compra intel·ligent, per l'altra. Paral·lelament, Caixa d'Enginyers, promourà un concurs perquè competeixin els estudiants en equips multidiscinplinaris que posi a prova el desenvolupament i la fabricació de prototips d'un vehicle automòbil d'escala reduïda, considerant com a punts cabdals, l'eficiència energètica o el control autònom de conducció. Les universitats politècniques de Madrid, València, Catalunya i Cartagena són universitats de referència i obtenen un millor rendiment acadèmic dels estudiants, amb major ocupabilitat. Els estudiants de l'UP4 representen el 32% de tot l'estudiantat de grau de la branca d'enginyeria i arquitectura de l'Estat, i el 38% dels de postgrau. Les 4 universitats reuneixen el 26% dels estudiants internacionals que cursen un màster a tot l'Estat. Tot i que juntes suposen el 5% de les institucions espanyoles d'educació superior, només el 2013, les quatre politècniques van concentrar el 32% de la producció científica de les universitats espanyoles. En aquestes universitats s'ha llegit el 9% de les tesis presentades en els últims cinc anys en el sistema universitari espanyol. La seva inversió immaterial en R+D+I suposa el 17% del conjunt de les universitats espanyoles. La col·laboració que obre UP4 s'estableix tant a nivell institucional com de centres docents, d’estructures de recerca, de professorat i en l'àmbit de la gestió.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.