directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 18:03 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 17 de novembre de 2015 14:20 h

Munté nega un canvi d’estratègia en el full de ruta i emplaça la CUP a moure fitxa després de la proposta de Mas

La portaveu subratlla que sempre s’ha defensat el diàleg amb Madrid i que el 27-S legitima l’inici del procés però no la seva culminació

ACN Barcelona.-La portaveu del Govern, Neus Munté, ha negat un canvi d’estratègia de CDC o de JxSí després que el candidat de Democràcia i Llibertat, Francesc Homs, hagi dit que els independentistes no tenen majoria per “culminar” el procés. Homs també ha dit que confia que s’obri un cicle de “diàleg, negociació i pacte” a Madrid després del 20-D. Munté ha subratllat que des de JxSí sempre s’ha defensat el diàleg amb l’Estat i que el resultat del 27-S legitima només a iniciar el procés, però no a acabar-lo. La portaveu ha subratllat que el que toca ara és tancar un acord amb la CUP, que és “tan important com necessari”. En tot cas, ha opinat que qui ha de moure fitxa és l’esquerra independentista després de la proposta d’Artur Mas.

En roda de premsa després de la reunió del Consell Executiu, Munté ha defensat les reflexions que ha fet Homs aquest dimarts i ha assegurat que són noves. “El mandat que sorgeix del 27-S i del Parlament donen tota la legitimitat per iniciar el procés cap a la independència, així ho hem dit en tot moment, i la voluntat de diàleg i negociació ha existit sempre, i l’ha exhibida sempre aquest govern i les forces polítiques que configuren JxSí”, ha argumentat.Per tant, segons Munté, “no hi ha cap canvi d’estratègia” ni tampoc intenció d’abandonar el full de ruta fixat per Junts pel Sí. “Ningú vol que el full de ruta quedi invalidat, de la mateixa manera que no desitgem que res que s’ha aprovat al Parlament quedi com a paper mullat”, ha apuntat. En aquest sentit, ha remarcat que el “que és necessari i imprescindible” perquè això no passi és que es pugui investir un president i hi hagi un nou govern.Munté ha apuntat que JxSí i Mas van fer una proposta la setmana passada, i ara toca a la CUP donar-hi resposta i moure fitxa. La portaveu ha considerat que l’acord és “tan important com necessari”, i ha assegurat que JxSí continuarà negociant per tal d’arribar a un pacte de governabilitat “el més aviat possible, quant abans millor”, però no ha volgut marcar cap data límit.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.