directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 23:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 20 de novembre de 2015 08:59 h

Quatre patronals del sector sanitari signen una carta oberta a Montoro exigint l'aprovació del FLA

ACEA, la UCH, ACRA i el CSC situen les dificultats per pagar nòmines com el principal problema d'aquest novembre

ACN Barcelona.-La Corporació de Transport Sanitari (ACEA), la Unió Catalana d'Hospitals (UCH), el Consorci Sanitari i Social de Catalunya (CSC) i l'Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA) signen aquest divendres una carta oberta, conjunta, dirigida al ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, per exigir l'aprovació del Fons de Liquiditat Autonòmic per fer front al deute de l'administració. Les patronals alerten de la ''situació límit'' que podria comportar no pagar les nòmines de novembre per falta de liquiditat. Justament aquest divendres, després que vuit patronals més denunciessin aquest dijous un deute acumulat de més de 2.000 euros, el govern espanyol podria desbloquejar el FLA.

Les quatre patronals, que no van participar aquest dijous a la roda de premsa conjunta de 8 patronals del sector més, recorden en una carta oberta publicada a 'La Vanguardia' que el retard del FLA està condicionant els serveis bàsics com l'atenció sanitària i social, i per tant, s'estan vulnerant els drets del ciutadà. Per això, i com ja van fer aquest dimecres en una reunió al Departament d'Economia i dies enrere a través d'un comunicat, han tornat a alertar que aquest retard podria comportar, aquest mes de novembre, que molts centres no poguessin pagar les nòmines als seus treballadors. De fet, les patronals reconeixen que ja han executat altres possibilitats, com ara el pagament a proveïdors, i que per tant, també s'està posant en risc el subministrament de materials necessaris per a la seva activitat.Els signants asseguren que s'han esgotat totes les vies de crèdit possibles i que el Fons de Liquiditat Autonòmic és l'única solució per fer front als deutes i desencallar una ''situació límit'' de tresoreria que fins ara s'ha mantingut gràcies als esforços dels professionals que han permès mantenir una sanitat de qualitat i eficient, a la vegada que es complien les mesures de dèficit imposades des de 2010. Per això, alertenEn aquest sentit, les quatre patronals que representen transport, residències, hospitals i altres serveis sanitaris, consideren que s'han reduït els ingressos un 18% i que en canvi els costos han crescut un 10%, un diferencial que no s'ha traduït en pèrdua d'activitat ni de qualitat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.