directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 23:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Segrià doble fletxa Divendres, 20 de novembre de 2015 11:31 h

El Pla Iglú de Lleida amplia l'atenció a les persones sense sostre també a les hores diürnes

Al matí obre portes una nova sala al menjador social de la Panera i a la tarda podran estar-se a les instal·lacions de la Fundació Jericó

ACN Lleida.-Aquest any el Pla Iglú que activa l'Ajuntament de Lleida quan baixen les temperatures amplia l'atenció a les persones sense sostre també a les hores diürnes. El Pla s'ha posat en marxa aquesta passada nit i ja s'hi han acollit les primeres 35 persones. Fins ara només es garantia un lloc per dormir però a partir d'aquest divendres els usuraris ja tenen un sostre calent durant tot el dia. Al matí obre portes una nova sala al menjador social de la Panera i a la tarda poden estar-se a les instal·lacions de la Fundació Jericó, on també s'ofereix el servei d'allotjament. Els serveis socials de la Paeria tenen localitzades una vuitantena de persones que dormen al carrer, a les quals s'hi han de sumar altres que viuen en habitatges molt precaris i que també poden fer ús del programa hivernal de l'Ajuntament. A través del Pla Iglú es van atendre l'any passat 518 persones diferents que van representar mes de 9.700 allotjaments.

Els responsables municipals que aquest divendres han presentat les novetats del Pla Iglú han destacat que amb l'ampliació de l'horari no només s'evita que els usuaris passin fred durant el dia sinó que també permet que els serveis socials puguin fer-ne un seguiment més acurat. L'alcalde, Àngel Ros, ha recordat que moltes de les persones que dormen al carrer no només pateixen dificultats econòmiques sinó que al darrere també hi ha situacions familiars complicades i patologies mentals o físiques, per tant, requereixen que la seva situació s'abordi d'una manera global, amb polítiques d'acompanyament i d'inserció a la societat. En aquest sentit, la cap de serveis de Benestar Social a la Paeria, Marta Feixa, ha afegit que l'atenció continuada durant tot el dia en aquest nous espais de la Panera i la Fundació Jericó permet que els usuaris convisquin amb altres persones i, per tant, "aïllar-los de la soledat i atansar-los a professionals que, si volen, poden intervenir i ajudar-los".Feixa ha fet una crida perquè es facin donacions de jocs de taula i llibres que estaran disponibles a la sala d'estar polivalent del menjador social de la Panera, on també es presentarà aviat un espai d'exposicions. També han demanat més voluntaris, especialment per garantir que la sala es pugui obrir durant els caps de setmana.Com ja es fa habitualment quan s'activa el Pla iglú, treballadors socials de la Paeria, voluntaris de la Creu Roja, Guàrdia Urbana i Mossos d'Esquadra conviden les persones que troben dormint al carrer a fer ús de les instal·lacions del programa municipal. Actualment no cal que les temperatures baixin per sota d'un llindar determinat per posar en marxa el Pla. Tot i això, si el termòmetre no baixa per sota dels dos graus els qui vulguin passar la nit a l'alberg de la Fundació Jericó primer han de passar obligatòriament pels serveis socials municipals. Si la temperatura és més baixa l'accés a l'alberg és lliure.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.