directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 00:43 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 20 de novembre de 2015 18:17 h

L'Ajuntament de Barcelona preveu triplicar l'actual xarxa de carrils bici en els pròxims tres anys

S'invertiran 32 milions d'euros per passar dels 116 quilòmetres actuals d'infraestructura als 308

ACN Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona aposta per promoure l'ús de la bicicleta a la ciutat i ha iniciat un projecte estratègic en diferents nivells. El consistori preveu invertir 32 milions d'euros fins al 2018 per triplicar l'actual xarxa de carrils bici, de manera que es passaran dels 116 quilòmetres actuals d'infraestructura als 308. En total es faran més de cent actuacions en diferents vies per dotar-les de carril bici o itinerari ciclista. La intenció del govern municipal és que el 2018, el 95% de la població de la ciutat disposi de com a mínim un carril a 300 metres de distància del seu domicili. Actualment, aquest percentatge és del 72% dels ciutadans.

L'estratègia del govern municipal consta en dur a terme 128 actuacions en carrers i ubicacions en els quals es vol fer el desplegament de la xarxa de carrils bici fins el 2018. En la majoria dels punts es preveu configurar-hi nous carrils bici, tot i que en alguns àmbits el que s'hi farà seran actuacions de millora o actuacions per senyalitzar zones 30 o itineraris ciclistes. Per exemple, entre les novetats destaquen l'habilitació de carrils als carrers Pau Claris i Sant Antoni Maria Claret, la ronda de Ciutat Vella, el passeig de la Zona Franca o els laterals de la Ronda de Dalt. Algunes de les actuacions ja han començat. No obstant, es tracta d'una proposta inicial que s'anirà definint en base a les necessitats reals de la xarxa, la connectivitat i altres criteris, segons puntualitza l'Ajuntament.D'altra banda, també es preveu incrementar un 23% les places d'aparcament per a bicicletes en superfície fins a arribar a les 30.000. I respecte als aparcaments subterranis i en espais específics de la ciutat es vol incrementar el nombre de places passant de les 1.157 places actuals a les 1.500, que suposa un increment del 29%.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.