directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 01:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 21 de novembre de 2015 20:31 h

Escola Valenciana guardona l'Associació d'Editors del País Valencià, la plataforma Xúquer Viu i Josep Chaqués

Els premis s'han lliurat durant la 13a Nit d'aquesta entitat cívica

ACN Alginet.-Escola Valenciana- Federació d'Associacions per la Llengua ha celebrat aquest dissabte la 13a Nit de l'entitat cívica a Alginet (Ribera Alta). Durant l'acte s'ha guardonat l'Associació d'Editors del País Valencià en la modalitat d''Ús Social del Valencià' "pel compromís com a entitat que basteix la conservació i la difusió de la llengua". Per la seva banda, la plataforma Xúquer Viu ha guanyat el premi 'Extraordinari', que la federació d'associacions atorga a institucions o personalitats valencianes amb un estret vincle amb la cultura. Mentre que el guardó a la 'Trajectòria Individual', que es lliura a persones que treballen pel valencià en l'àmbit educatiu, s'ha atorgat a un històric de l'entitat, Josep Chaqués, mestre i expresident de la Fundació Sambori, que també va ser el primer president d'Escola Valenciana.

Durant la vetllada d'aquesta nit, l’entitat cívica ha revelat el lema de les Trobades d’Escoles en Valencià, 'Un país d’escoles', així com la nova imatge que agermana totes les festes per la llengua que s’estenen arreu del país.En aquest sentit, el president de l'entitat, Vicent Moreno ha explicat que aquest emblema "recull a la perfecció la personalitat d’Escola Valenciana" perquè, segons ell, "posa en valor l’escola i la tasca del conjunt de mestres que formem els ciutadans del futur, els que més tard faran el país i, per aquesta raó, volem que estiguin educats en una escola de qualitat i en valencià amb el millor mestratge i amb les millors condicions".Durant la 13a Nit d’Escola Valenciana, Moreno ha remarcat que l'entitat ha de "guanyar la llengua" i "llaurar un bon present i un bon futur per al valencià". Segons el president de l'Escola Valenciana, perquè això sigui possible, "cal aplicar una veritable llei de normalització lingüística que enforteixi la llengua a l’escola i al carrer, que ens cohesioni socialment i que converteixi el valencià en llengua d’ús habitual tant al cinema com a l’Administració i al món financer".La vetllada ha comptat amb la participació de la presidenta del Sambori a Castelló, Conxa Ortells, que ha atorgat el guardó a l’Associació d’Editors del País Valencià; el president de la Coordinadora de la Ribera, Joan Cortés, que ha lliurat el premi a Xúquer Viu, i el president d’Escola Val



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.