directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 01:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Diumenge, 22 de novembre de 2015 16:29 h

Unió diu que Junts pel Sí, PP, C's i la CUP són "part del problema" i aposta per "blindar" el pacte fiscal a la Constitució

Espadaler es mostra preocupat per la marxa d'empreses i diu que amb la CUP no arribarà la recuperació econòmica

ACN Barcelona.-El secretari general del comitè de govern d'Unió, Ramon Espadaler, ha tornat a defensar aquest diumenge una reforma constitucional que inclogui una 'disposició catalana' per "donar cobertura a un pacte fiscal" i a "blindar" competències i aspectes essencials com la llengua, la cultura, el sistema educatiu i el dret civil. En la roda de premsa posterior al comitè de govern d'Unió i dels candidats a les eleccions del 20-D, Espadaler ha contraposat aquesta proposta d'Unió, que busca "solucions" per al conflicte entre Catalunya i l'Estat, amb els partits que "formen part del problema", en referència a Junts pel Sí, el PP, C's i la CUP.

Espadaler ha dit que "a la vida, i en política també, es pot formar part del problema o de la solució. En aquests moments, hi ha formacions polítiques que formen part del problema", en referència a Junts pel Sí, PP, C's i la CUP. "Junts pel Sí, que implora de genolls el suport de la CUP, forma part del problema com també en formen part el PP immobilista secundat per C's i la CUP amb la seva insubmissió".Ha criticat que el PP "només és capaç de parlar amb el BOE i utilitzar la força que té per resoldre el desencontre entre Catalunya i Espanya, en comptes de fer-ho des del diàleg". I de C's ha criticat que "secunda l'ofec al qual ens sotmet el govern central a partir del control del FLA com qui obre i tanca l'oxigen per administrar-lo al seu lliure parer". El secretari general d'Unió ha defensat la Disposició Catalana a la Constitució, que ha definit com "la solució Unió", que consisteix, ha dit, a donar cobertura a un pacte fiscal per a Catalunya i a blindar "competències i aspectes essencials i importants de la nostra identitat", en referència a la llengua, la cultura, el model educatiu i el Dret Civil propi. En el vessant econòmic Espadaler ha qualificat de "fals" que s'hagi superat la crisi, com defensa el PP: "No podem dir que hem superat la crisi fins que moltes famílies hagin recuperat la feina". I ha defensat lluitar contra la desigualtat en la societat, que "s'ha incrementat de manera més notòria a causa de la crisi". També s'ha referit a la situació empresarial i a la falta d'inversions i s'ha mostrat molt preocupat "com a alguns els preocupa molt poc, que en aquest país estiguin marxant empreses" per la situació política i la "inseguretat jurídica " que genera, una situació que, ha dit, s'agreuja amb la resolució independentista pactada al Parlament entre Junts pel Sí i la CUP: "Som a les antípodes d'això".Espadaler ha seguit assenyalant la CUP i ha assegurat que de la seva mà "no es pot fer cap política de recuperació econòmica i que superi amb seny i tocant de peus a terra les relacions entre Catalunya i Espanya".En la reunió del comitè de govern, en la qual també hi han assistit els candidats al Congrés i al Senat de les quatre circumscripcions electorals, s'ha ultimat el programa electoral per a les eleccions generals del 20-D. Han exposat el programa electoral el responsable del programa electoral, Manel Silva, els candidats Josep Sánchez Llibre, Rosaura Ferriz i Toni Picó, la portaveu del partit i cap de llista per Girona, Montse Surroca, i l'eurodiputat Francesc Gambús.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.