directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 09:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 26 de novembre de 2015 14:05 h

C's, PSC, Catalunya Sí Que Es Pot i PPC reclamen que el Ple sobre pobresa es convoqui abans de l'inici de la campanya

Els portaveus de PSC i Sí Que Es Pot sol·liciten que la Junta de Portaveus es faci aquest divendres per accelerar els tràmits

ACN Barcelona.-Els grups parlamentaris de C's, PSC, Catalunya Sí Que Es Pot i PPC han traslladat a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, la voluntat que el ple específic sobre pobresa i economia es faci abans que s'iniciï la campanya electoral. Forcadell s'ha reunit els dos darrers dies amb els presidents d'aquests grups per intercanviar impressions sobre el debat i ha trobat coincidència absoluta pel que fa a la urgència que tots ells atorguen al Ple. És la Junta de Portaveus la responsable de posar-li data i, en principi, s'ha de reunir dimarts que ve. Davant la proximitat de l'inici de la campanya –el proper divendres 5 de desembre a les 00.00h-, els portaveus de PSC i Sí Que Es Pot han registrat una proposta perquè la Junta es reuneixi divendres 27 de novembre i pugui accelerar els tràmits.

Tot i que prioritzen poder debatre sobre "la situació d'emergència social i la reactivació econòmica", els grups també acceptarien fer-ho en plena campanya electoral. Tradicionalment el Ple no s'ha reunit durant aquests períodes per no interferir en la campanya, però en l'actual situació –sense president investit, sense comissions parlamentàries creades i sense plens ordinaris- els partits no hi trobarien objecció.Tal com va acordar la Mesa la setmana passada, Forcadell ha traslladat als grups la possibilitat d'impulsar totes les comissions no legislatives del Parlament, per recuperar una part de l'activitat. Aquest punt ha trobat consens entre les diferents formacions polítiques i en les properes setmanes començaran a funcionar les comissions de l'Estatut dels Diputats, la de Matèries Secretes, la de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, la de les Sindicatures de Comptes i de Greuges, la de Peticions i la de Reglament.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.