directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 12:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 27 de novembre de 2015 18:09 h

"S'haurien de fer moltíssimes més iniciatives com el Gran Recapte. Si no ajudem les persones de carrer, no ho fa ningú"

El coordinador d'un dels punts de recollida explica que es troben tant amb "gent que pot" com amb "gent que no pot" però que col·labora igualment; també, amb "persones que han viscut del Banc dels Aliments i s'han recuperat"

ACN Barcelona.-Amb arròs, llenties i pasta, la Montse Cañizares ha omplert la bossa del Banc dels Aliments per al Gran Recapte. Havia entrat al Mercat del Ninot de Barcelona per comprar una ampolla d'aigua i, quan ha vist els voluntaris, ha recordat el que portava uns dies escoltant als mitjans de comunicació: la campanya solidària se celebra aquest divendres i dissabte. "S'haurien de fer moltíssimes més iniciatives com el Gran Recapte. Si no ajudem les persones de carrer, no ho fa ningú", ha afirmat. El coordinador del punt de recollida, Joan Ravell, ha explicat que es troben tant amb "gent que pot" com "amb gent que no" però que col·labora igualment; també, "persones que han viscut del Banc dels Aliments i s'han recuperat".

Les 'banyeres' –així anomenen els voluntaris les grans caixes de cartró dels punts de recollida - es van omplint amb aliments com pasta, oli, llet, llegums cuits i conserves de carn i peix. Fins i tot hi ha un panettone. Els productes bàsics de llarg recorregut són el que demanen els quatre Bancs dels Aliments de Catalunya, que aquest divendres han arrancat la setena edició, que continuarà aquest dissabte amb més de 2.500 punts de recollida habilitats en mercats i supermercats d'arreu de Catalunya. Un d'aquests és al Mercat del Ninot de Barcelona, on aquest divendres al matí s'ha donat el tret de sortida a la campanya solidària amb l'acte oficial. La Montse Cañizares col·labora en la iniciativa cada any i creu que aquest tipus de campanyes són "molt necessàries" per ajudar "qui més ho necessita". "Si no, no ho fa ningú. Ho hem de fer la gent del carrer", diiu convençuda. Ravell, que és el tercer any que participa en el Gran Recapte com a voluntari, explica que molta gent "ja ve decidida i coneix la iniciativa". El president del Banc dels Aliments de Barcelona, Eduard Arruga, havia dit aquest divendres al matí que els voluntaris "construeixen el pont que uneix les persones que donen aliments amb les persones que els necessiten". I a Ravell, li agrada aquesta definició. "Omple molt", afirma. Durant aquests anys sent voluntari del Gran Recapte, ha escoltat "moltes experiències". Tant hi contribueix aquell que "no pot i bonament fa el que pot" com aquell que sí i que "hi col·labora molt". També, "persones que ho han passat molt malament, han viscut del Banc dels Aliments i ara s'han recuperat i volen col·laborar perquè saben el que es passa quan no tens per menjar".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.