directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 13:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Diumenge, 29 de novembre de 2015 16:54 h

Arboribus supera els 4 MEUR en préstecs per a pimes des de la seva posada en marxa

La plataforma de finançament alternatiu formalitza 117 operacions, un 66% són per a empreses catalanes

ACN Barcelona.-La plataforma de finançament alternatiu Arboribus, que basa el seu funcionament en el 'crowdlending' -el finançament col·lectiu de préstecs- ha superat els 4 milions d'euros en préstecs per a petites i mitjanes empreses des de la seva posada en marxa a finals del 2012. Concretament, la plataforma ha formalitzat 117 operacions, un 66% dels quals han estat per a empreses catalanes. Arboribus és una de les 17 empreses que la Generalitat, a través d’ACCIÓ, ha acreditat recentment com a entitat de finançament alternatiu per a pimes. L’objectiu d’aquesta acreditació (que també reconeix xarxes d’inversors privats, plataformes de 'crowdfunding', de 'crowdlending' i d’'invoice trading') és impulsar l’accés de les pimes i empreses catalanes a solucions de finançament alternatiu al bancari, un camp que està creixent a Europa.

Arboribus, a través del sistema de 'crowdlending', permet que inversors particulars i professionals inverteixin directament a pimes obtenint una rendibilitat major que altres formes d’inversió. Cada inversor decideix en quina empresa vol invertir, quina quantitat i a quin tipus d’interès. Segons la plataforma de finançament alternatiu, les empreses usuàries valoren sobretot l’agilitat en els tràmits i el fet que no existeixen altres serveis obligatoris de contractació, com succeeix amb el finançament bancari.Una de les empreses que ha obtingut finançament a través d’Arboribus és Marmoleria Catalana S.A. (MACSA), que ha rebut 90.000 euros per impulsar la seva internacionalització a França i Colòmbia. En un comunicat del Departament d'Economia i Empresa, Francesc Casas, CEO de MACSA, ha explicat que “el 'crowdlending' ens va semblar una molt bona alternativa per no dependre tant dels bancs". "El fet que la gestió sigui en línia facilita molt les tasques i permet un seguiment en temps real de l’estat de l’operació a Arboribus", ha destacat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.