directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 14:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 30 de novembre de 2015 13:07 h

ERC assegura que "sense Mas" no hi ha independència

Rufián destaca el que representa l'actual president en funcions er a una part important de l'electorat independentista i garanteix que Junts Pel Sí no canviarà de candidat

ACN Barcelona.-El cap de llista d'ERC a les properes eleccions espanyoles, Gabriel Rufián, ha deixat clar aquest dilluns que "sense Artur Mas, sense el que representa, no es farà la independència". Junts Pel Sí no canviarà de candidat i, per això, Rufián ha tornat a demanar la CUP que, tot i el resultat del seu debat intern, investeixi l'actual president en funcions. "Demanem que premin el botó. No hi ha millor manera de saber si Mas ho farà o no (independència) que fer-lo president", ha indicat durant la roda de premsa posterior a la reunió de la Permanent Nacional del partit. El cap de llista republicà ha subratllat que, "sense acord, no hi ha procés constituent" i sense Mas no hi ha acord possible. En tot cas, s'ha mostrat optimista de cara a la consecució d'aquest pacte i ha demanat que es fugi del "debat fratricida" entre la CUP i Junts Pel Sí, perquè els "únics adversaris" són C's, PPC i PSOE.

"Sense Mas, sense el que representa el senyor Mas, no es farà la independència. Agradi més o menys", ha recalcat Rufián durant la roda de premsa d'aquest dilluns. El candidat d'ERC a les generals ha respost d'aquesta manera la CUP, que va mantenir el veto al president en funcions després de la jornada de debat nacional. "És el nostre candidat", ha insistit Rufián. Junts Pel Sí no en proposarà cap altre, així que, si la CUP no l'accepta, la XI legislatura està destinada a dissoldre's el proper 10 de gener.ERC no vol que hi hagi noves eleccions al març i confia encara en l'acord que garanteixi la governabilitat i l'impuls decidit a la independència de Catalunya. Adverteix, però, que "sense acord no hi haurà procés constituent". Segons Rufián, l'acord de govern és, ara per ara, prioritari. "Abans de parlar de plans de xoc cal arribar a un acord. Sense acord no farem res", ha insistit.L'escenari "alternatiu" al pacte entre Junts Pel Sí és, segons Rufián, que "Arrimadas, Rivera i Chacón" brindin amb cava o amb xampany per celebrar-ho. Els "adversaris reals" del procés sobiranista són "C's, PP i PSOE" i no pas la CUP, ha deixat clar el cap de llista republicà. Per això, ha demanat que s'evitin lluites "fratricides" que no ajuden a desencallar la situació.La millor manera que té la CUP per saber si el senyor Mas va seriosament, si ho farà, es fer-lo president", ha insistit. ERC està disposada a "fer tot el que calgui" per assolir el pacte i Rufián ha instat a tothom que pensi que els republicans "poden fer alguna cosa més per arribar a un acord, que ho digui".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.