directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 14:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 30 de novembre de 2015 15:01 h

La Federació dels Productors Audiovisuals Catalans se separa de FAPAE al no sentir-se representada per la confederació

PROA pren aquesta decisió al no arribar a un acord sobre el model d'actuació i lamenta que FAPAE no reconegui la seva singularitat

ACN Barcelona.-La Federació dels Productors Audiovisuals Catalans (PROA), integrada per les associacions Pro-Ficció, Pro-Docs, Pro-TV i Pro-Animats, ha anunciat aquest dilluns que deixa de pertànyer a FAPAE, confederació de productors audiovisuals espanyols, al "no sentir-se suficientment representada per la confederació". La decisió va ser comunicada el passat dijous durant la Junta de FAPAE a Madrid. Dos dels motius que s'han donat a conèixer és que PROA i FAPAE no han arribat a un acord sobre el model d'actuació "que permetés defensar els interessos comuns en els àmbits territorials de cada un dels organismes" i que PROA considera que FAPAE "no reconeix la seva singularitat com a federació".

Des de 2012, han explicat els productors catalans en un comunicat, "PROA i FAPAE havien obert un període de negociacions per aconseguir un model territorial d'actuació que permetés defensar els interessos comuns en els àmbits territorials de cada un dels organismes. Aquest acord no ha arribat mai a bon port i a aquesta circumstància s'ha d'afegir que PROA no està d'acord amb l'organització interna que actualment té FAPAE en la que no es reconeix la seva singularitat com a federació". En aquest context, PROA ha assenyalat que veu "retallada la seva llibertat d'actuació". En qualsevol cas, PROA ha admès que és conscient que els dos organismes "han de vetllar pels interessos generals de l'audiovisual i per tant, està disposada a seguir col·laborant amb FAPAE, i amb qualsevol altra associació que treballi pel benefici del sector".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.