directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 15:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Berguedà doble fletxa Dimarts, 1 de desembre de 2015 13:41 h

El poble abandonat de Peguera torna a estar en venda

El xeic àrab propietari de la finca atura el projecte que havia de convertir el nucli en un complex hoteler

ACN Fígols.-El projecte de construcció d'un complex d'oci de luxe al poble abandonat de Peguera (Berguedà) ha quedat finalment en paper mullat. El xeic àrab Butti Bin Maktoum Juma-al-Maktoum, vinculat a la família reial de Dubai, s'ha fet enrere i ha decidit vendre's la finca de 1.800 hectàrees que va comprar l'any 2003 per 3,6 MEUR. El motiu, segons han explicat a l'ACN fonts properes als impulsors del projecte, és que el propietari "s'ha cansat d'esperar". Segons han assegurat, la burocràcia per construir el complex ha estat "massa lenta" i això ha fet aturar el projecte. La iniciativa preveia la construcció d'un hotel de luxe i 16 aparthotels que, segons els impulsors, haurien creat uns 150 llocs de treball.

El poble abandonat de Peguera torna a estar en venda. Es tracta d'una finca de 1.800 hectàrees situada al municipi de Fígols, a l'alt Berguedà. El xeic àrab propietari de la finca ha decidit vendre's el poble que va adquirir l'any 2003 després de veure frustrat el seu projecte de construir-hi un complex d'oci de luxe. Fonts properes als impulsors de la iniciativa han explicat a l'ACN que el propietari s'ha cansat d'esperar i ha decidit vendre's la finca per un preu que s'haurà de negociar. 150 llocs de treball en una zona econòmicament degradada del BerguedàEl projecte preveia la construcció d'un hotel d'alt estànding amb una capacitat màxima per a 40 persones. Es tractava d'un edifici de nova planta amb serveis com un spa o un saló per a àpats i convencions. Per altra banda, el projecte també preveia la reconstrucció de les 22 cases situades sota el Roc de Peguera. Setze s'havien de transformar en apartaments de vacances i la resta, sis, es destinarien a serveis. El complex es completava amb una pèrgola, un centre d'observació del cel, una hípica, una zona de tir a l'arc, un rocòdrom i circuits per a bicicletes. Segons els impulsors, la iniciativa també preveia la creació d'uns 150 llocs de treball en una zona degradada del Berguedà que ha assistit a l'adéu de la indústria minera, tèrmica i tèxtil i al progressiu abandonament dels terrenys: a Peguera no hi ha mines des del 1928, però entre Guardiola, Vallcebre, Fígols, Cercs i Saldes hi va haver més de trenta excavacions. A tocar de Peguera, a més, l'any 2004 hi va tancar l'estació d'esquí dels Rasos de Peguera. Detractors del projecteEl projecte també va despertar també el recel de diversos grups ecologistes que van crear la plataforma 'Salvem Peguera' perquè veien perillar els valors paisatgístics de l'espai. Denunciaven que el paratge seria d'ús i gaudi "exclusiu" per als clients de l'hotel i per als turistes ocasionals.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.