directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 21:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Camp doble fletxa Dijous, 3 de desembre de 2015 16:48 h

La Guàrdia Civil apunta que l'exdirector del CatSalut Carles Manté va aprofitar-se il·legalment del càrrec

El jutge del cas Innova aixeca parcialment el secret de sumari i demana al fiscal que es pronunciï sobre els indicis de delicte apuntats per l'atestat policial

ACN Barcelona.-La Guàrdia Civil creu que l'exdirector del Servei Català de Salut (CatSalut) entre els anys 2004 i 2006, Carles Manté, va aprofitar-se il·legalment del seu càrrec per beneficiar empreses i entitats amb les quals després de deixar la Generalitat va treballar professionalment. Així, diversos atestats policials consideren que va fer un "aprofitament lucratiu dels dividends relacionals" que li va donar la seva posició a la cúpula de l'administració sanitària catalana. Els atestats formen part del sumari del cas Innova, que el jutge de Reus que l'investiga ha aixecat parcialment aquest dijous. El jutge insta la fiscalia a posicionar-se sobre si aquestes relacions professionals podrien ser delictives.

Segons els atestats policials recollits pel jutge, Manté va cobrar del 2007 al 2011 uns 840.000 euros com a assessor del consorci municipal de Reus Innova, la Fundació Catalunya Caixa, el Consorci Hospitalari de Catalunya i una entitat d'assegurances mèdiques. Amb totes les entitats va signar contractes de compra de serveis mentre era director del CatSalut, i per això la Guàrdia Civil creu que va incomplir la llei d'incompatibilitats dels alts càrrecs de la Generalitat que estableix un període de dos anys sense tenir contacte amb empreses del mateix sector. Per això, la Guàrdia Civil assegura que Manté va incórrer en una "cascada d'incompatibilitats".Així, amb Catalunya Caixa va signar un conveni per cedir drets de superfície del Parc Sanitari Pere Virgili, i quan va deixar la Generalitat va assessorar la fundació per gestionar equipaments sanitaris i socials a Catalunya i Balears. Fins i tot va ser membre del seu comitè assessor.Una cosa similar va passar amb el Consorci Hospitalari de Catalunya, que va obtenir contractes del CatSalut quan Manté n'era el director, i posteriorment va cobrar del consorci com a assessor extern. Amb l'asseguradora Medicorasse, vinculada al Col·legi de Metges de Barcelona, Manté també hi va tenir contacte com a màxim responsable del CatSalut i després en va obtenir rendes econòmiques ja com a assessor extern i fora de la Generalitat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.