directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 21:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 3 de desembre de 2015 22:31 h

La JEC rebutja el pla de cobertura de la campanya de la CCMA i l'obliga a informar seguint criteris estrictes de temps

TV3 i Catalunya Ràdio hauran de presentar els blocs electorals començant pel partit més gran i acabant amb el més petit

ACN Madrid.-La Junta Electoral Central (JEC) ha desestimat el recurs presentat per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) contra una acord de la Junta electoral de Barcelona que l'obliga –a instàncies del PP- a fer blocs amb criteris de proporcionalitat estricta en les informacions de la campanya electoral. Els informatius de TV3 i Catalunya Ràdio hauran de dedicar temps equivalents als resultats de les últimes eleccions i aplicar-los "seguint un criteri de més gran a més petit". Aquesta regla s'haurà d'aplicar també, segons la Junta, a les entrevistes electorals. D'aquesta manera, la Junta rebutja el pla de cobertura que havia presentat la Corporació per a TV 3 i Catalunya Ràdio, que comptava amb el suport del Síndic de Greuges i el Parlament de Catalunya. La JEC assegura que cap d'aquestes dues institucions té competències en aquesta matèria i els mitjans de la Corporació.

Segons la JEC d'aquesta manera es respecten els principis de pluralisme polític i social i els d'igualtat, proporcionalitat i neutralitat informativa a la programació dels mitjans públics en període electoral. Es tracta, continua, de "principis que necessàriament han de prevaldre sobre qualsevol altre criteri novedós" com el de proporcionalitat ponderada que proposava el pla de cobertura de la Corporació.La Corporació pretenia impulsar criteris de flexibilitat per dotar les informacions de coherència en el relat, i evitar, per exemple, haver d'emetre respostes de candidats a unes paraules d'un candidat que apareix al final de la seqüència. Els membres de la JEC rebutgen el plantejament de la CCMA perquè "no hi ha conformitat amb les formacions polítiques incloses al pla de cobertura", en referència al PP, que és qui va demanar que s'anul·lés. Contra aquesta resolució la CCMA encara pot interposar un recurs contenciós-administratiu a la Sala Tercera del Tribunal Suprem .



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.