directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 22:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 4 de desembre de 2015 12:03 h

ERC es compromet a defensar a Madrid el 1.966.508 de vots que el 27-S van optar per la independència

Rufián destaca la importància d'anar al Congrés perquè, si no, "ells mai reconeixeran" que els independentistes "ja han guanyat"

ACN Barcelona.-Un número ha protagonitzat el primer acte d'ERC després del míting inicial: el 1.966.508. Aquestes són les persones que van votar Junts Pel Sí i la CUP el passat 27 de setembre i que els republicans es comprometen a defensar des del Congrés dels Diputats. "Tenim 2 milions de vots al darrera i 72 diputats de 135. Una majoria total i absoluta", ha explicat el cap de llista de la candidatura, Gabriel Rufián. "Hem d'anar a dir una cosa tan simple i gran com que ja som un país independent, ja som república. Hem guanyat i hem d'anar a dir-ho perquè ells mai no ho reconeixeran", ha afegit. Rufián ha reconegut que en "una democràcia normal" no caldria que els independentistes es presentessin a les eleccions del 20-D, però en el context actual, "agradi més o menys, el Congrés és un gran espai de poder que si no ocupem nosaltres ocuparà algú altre amb intencions poc democràtiques".

"Anem amb la intenció de no regalar la imatge de Catalunya a Albert Rivera, que pràcticament dorm en un plató de TV i l'únic que li falta és anar a un programa de cuina", ha ironitzat el cap de llista dels republicans. Davant d'aquells que consideren el 27-s "un desafiament, un cop, una amenaça i un botó vermell", ERC vol defensat al Congrés i al Senat els resultats del "plebiscit" i exclamar que a Catalunya l'independentisme "ja ha guanyat".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.