directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 23:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 4 de desembre de 2015 18:08 h

Duran proposa que el sector de la perruqueria i l’estètica recuperi un IVA del 10%

Unió emmarca la mesura en una reducció general de la fiscalitat i les cotitzacions als autònoms i microempreses

ACN Barcelona.-El candidat d’Unió a les eleccions del 20-D, Josep Antoni Duran i Lleida, ha proposat aquest divendres que el sector de la perruqueria i l’estètica recuperi un gravamen del 10% en l’IVA, després que el govern del PP apugés aquest impost fins el 21% durant la darrera legislatura. En unes declaracions als mitjans de comunicació fetes en una perruqueria del centre de Barcelona, Duran ha valorat també altres mesures per afavorir els autònoms i les petites empreses. El líder d’UDC ha proposat que els autònoms cotitzin en funció dels dies treballats i en relació als ingressos, així com equiparar les seves prestacions socials a les de la resta dels treballadors i crear també el Defensor de l’Autonòm.

Duran ha situat els autònoms al centre de les preocupacions d’Unió, ja que “estan maltractats com a empresaris, però també com a treballadors”. El candidat democristià ha recordat que la seva formació ha aconseguit que el Congrés dels Diputats legisli a favor d’aquest col·lectiu “que puja i baixa la persiana cada dia i que també generen llocs de treball”.“La major part dels autònoms es dediquen als serveis i, per tant, a negocis com les perruqueries. L’increment de l’IVA que va aprovar el PP va provocar el tancament de milers de perruqueries a tot l’Estat i va enviar a l’atur moltes persones. Cal tenir en compte que el 80% dels treballadors d’aquests negocis són dones”, ha recordat Duran.Més de 500.000 persones a Catalunya i 3 milions al conjunt de l’Estat són professionals autònoms. La pujada de l’IVA del PP va provocar que tanquessin 13.000 empreses només al sector de la perruqueria i va deixar sense feina 34.000 persones. Per això, Duran ha cridat a aprofitar que el PP perdrà la majoria absoluta per aconseguir aquesta rebaixa fiscal.Duran ha celebrat que el sector de la perruqueria i la imatge ha acollit molt bé la proposta, que “no és electoralista perquè Unió ja l’ha defensada anteriorment al Congrés dels Diputats”. El líder democristià a destacat també que la rebaixa de l’impost sobre el valor afegit ajudarà a fer aflorar l’economia submergida de molts professionals del sector que van tancar el negoci oficialment, però van continuar treballant en negre.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.