directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 05:08 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 8 de desembre de 2015 17:01 h

Un espectacle de La Fura dels Baus inaugurarà la Capital Americana de la Cultura 2016 a Valdívia, a Xile

Es preveu un dels actes més multitudinaris que s'han viscut mai a la zona, amb l'assistència d'unes 50.000 persones

ACN Barcelona.-L'espectacle 'La recerca de l'alegria', de La Fura dels Baus, inaugurarà la Capital Americana de la Cultura 2016 a Valdívia, a Xile. L'alcalde del municipi, Omar Sabat, ha presentat un muntatge que inclou la simfonia número 9 de Ludwig van Beethoven amb músics integrants de la Filharmònica de la regió de Los Ríos, l’orquestra de cambra de Valdívia i d’altres músics professionals. La peça tindrà quatre moviments o escenes en un espai obert de la ciutat, al qual s’espera que assisteixen unes 50.000 persones. Els moviments representen el destí, l’aventura, l’amor i la fraternitat, que en el seu conjunt implicaran un desplegament de més de 200 persones, entre ballarins, gimnastes, cors i tècnics.

L’Alcalde Omar Sabat va indicar durant la presentació que “en el cas de Valdívia s’hi afegeix un element únic que és que podran participar ballarins, gimnastes o acròbates de tota la regió de Los Ríos”.Antonio Ruíz Tagle, director executiu de Valdívia 2016, ha destacat la "gran presència" internacional de La Fura dels Baus, un fet que, al seu parer, permetrà fer visible la ciutat amb el valor afegit de poder incorporar "talents locals”.Després de la presentació dels actes d’obertura de Valdívia 2016, el president del Bureau Internacional de Capitals Culturals, Xavier Tudela, ha indicat que “des que vàrem iniciar la Capital Americana de la Cultura, l’any 2000, l’acte d’obertura de Valdívia 2016 pot ser un dels més massius de la història de la capitalitat cultural de les Amèriques, el que indica clarament que la participació ciutadana serà un dels elements claus de la Capital Americana de la Cultura Valdívia 2016”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.