directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 10:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Pallars Sobirà doble fletxa Divendres, 11 de desembre de 2015 13:29 h

Acord per elaborar un pla de desenvolupament conjunt per dinamitzar la vall de Cardós

L'han signat aquest divendres al matí els ajuntaments d'Esterri de Cardós, Lladorre i de Vall Cardós

ACN Vall de Cardós.-Els tres ajuntaments que integren la Vall de Cardós han aprofitat el Dia Internacional de les Muntanyes per signar el conveni d’acord que ha de ser el punt de partida per iniciar el procés de redacció del Pla de Desenvolupament Local Sostenible de Cardós. Aquest Pla, que comptarà amb la participació activa de la població, vol ser un full de ruta pels tres ajuntaments per tirar endavant accions conjuntes que permetin dinamitzar la vall, millorar la qualitat de vida i contribuir a fixar població i activitat econòmica. La voluntat dels tres ajuntaments és acordar, amb el consens de la població local, accions que beneficiïn la totalitat de la vall i que permetin promocionar-la i dinamitzar-la, entenent que l’actuació conjunta dels tres municipis serà positiva per a tota la Vall de Cardós i que aquesta en sortirà reforçada.

El conveni s’ha signat de forma simbòlica a la capella de la Mare de Déu del Pont de Lladrós, un punt pròxim al vèrtex d’unió dels tres municipis, i hi han assistit representants dels tres ajuntaments i del Parc Natural de l’Alt Pirineu, del Departament de Territori i Sostenibilitat, que hi dóna suport. També hi col·labora el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació. L’elaboració del pla s’estendrà des d’ara fins a mitjans de l’any 2016, i vol implicar a la població local a través de sessions obertes que es desenvoluparan als diferents nuclis de la vall destinades a la població en general i a sectors específics. Amb la voluntat d’implicar tothom en el procés es realitzaran també accions per als infants en col·laboració amb l’escola de Ribera de Cardós. A la Vall de Cardós hi viuen en aquest moment 688 persones, només un 9,5% del total de la població del Pallars Sobirà, però compta amb equipaments i infraestructures importants a la comarca. En l’àmbit turístic hi destaca l’estació d’Alta Muntanya de Tavascan o les 2313 places de càmping, que representen en 30% del total de places del Pallars Sobirà. La pagesia és encara important amb 52 explotacions, i hi té una certa importància la industria, especialment el sector hidroelèctric, el de la fusta i les petites empreses agroalimentàries i artesanes.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.