Pablo Iglesias, amb Compromís: "Serà un honor ser investit president amb el suport d'un grup parlamentari valencià"
El candidat de Podem protagonitza un acte de la candidatura conjunta 'És el moment' i posa com a referents Mónica Oltra, Ada Colau i "els alcaldes del canvi"
ACN Alacant .-El candidat de Podem a la presidència del govern espanyol, Pablo Iglesias, ha dit aquest divendres que "serà un honor" ser investit president "amb el suport d'un grup parlamentari valencià". En l'acte central a Alacant de la candidatura conjunta 'Compromís-Podem. És el moment', Iglesias, acompanyat entre altres de Mónica Oltra i del cap de llista per València, Joan Baldoví (Compromís), ha defensat que la seva formació defuig del centralisme i no li molesta "que es parli en diferents llengües" de l'Estat. En aquest sentit, ha remarcat l'orgull d'intervenir a Alacant i de cloure la campanya a València. Al llarg de la seva intervenció, ha dit que vol ser president tenint com a model les polítiques de Mónica Oltra, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i "els alcaldes del canvi".
Iglesias ha dit a Rajoy que les marques que donen suport Podem "estan demostrant que poden governar millor que vostès". En aquest sentit, ha posat com exemples iniciatives com el conveni que la Generalitat Valenciana ha signat amb Transparència Internacional, els 100 milions d'euros de superàvit que l'Ajuntament de Barcelona ha invertit en polítiques socials o la reducció del deute a l'Ajuntament de Cadis. El candidat de Podem ha preguntat Rajoy quines han estat les seves mesures contra la corrupció i ha reclamat la dimissió de l'ambaixador a l'Índia, Gustavo de Arístegui, i del diputat Gómez de la Serna. Iglesias ha dit al candidat del PP que ha de donar la cara, anar als debats i comparèixer a rodes de premsa. El líder 'podemita' ha afegit que no es poden fer passos enrere en la protecció a les dones i ha proposat que hi hagi una "alternativa habitacional" per a les dones que denunciïn violència masclista. Iglesias ha defensat un nou país en el qual el centralisme ha d'acabar i en el qual Podem es troba "orgullós de la diversitat i la plurinacionalitat". El candidat ha afegit que a la seva formació "no ens molesta, no ens incomoda i estem encantats que es parlin diferents llengües, que les gents i els pobles hagin de decidir el seu futur". Oltra: "El vot més inútil és el vot que es fa amb el nas tapat" Abans que Iglesias, la coportaveu de Compromís, Mónica Oltra, ha demanat que els electors que no es deixin enganyar pel vot útil "perquè el vot més útil és el que vàrem fer el 24-M" i que aquesta vegada és la segona part. Oltra ha afegit que el vot més inútil "és el que es fa amb el nas tapat" perquè quan l'has llançat "ja saps que no et representarà". La vicepresidenta del govern valencià ha indicat que la legislatura de Rajoy "té una cosa bona, que és que s'acaba" perquè ha estat la legislatura d'un govern "que no té cor". Oltra ha afegit que "ens cal un nou govern perquè aquest no té cor" i ha citat la reforma laboral, els elevats índexs de pobresa, el rescat a la banca, les llistes d'espera o "el medicamentazo". La vicepresidenta valenciana ha remarcat que la suma de Compromís i Podem al País Valencià va ser la primera força el 24-M i que ha impulsat el 'Pacte del Botànic' "demostrant que es pot governar d'una altra manera, rescatant persones". Oltra ha conclòs assenyalant que la candidatura 'És el moment': "som l'equip guanyador perquè som l'equip dels homes i dones de la nostra terra".






