El govern espanyol no descarta que l'objectiu de l'atemptat de Kabul fos l'ambaixada espanyola
Els tres atacants van entrar a l'edifici i forces afganeses i nord americans van intervenir per alliberar els altres funcionaris
ACN Barcelona.-El govern espanyol manté oberta la investigació entorn de l'atemptat de Kabul, on ha mort dos policies, i no descarta "cap hipòtesi" sobre l'objectiu dels terroristes. Segons ha detallat en un comunicat el Ministeri de la Presidència, els tres integrants del grup van entrar a les dependències de l'ambaixada, on a banda dels dos agents espanyols també van morir dos treballadors de nacionalitat afganesa. La resta del personal es va poder refugiar en dos búnquers fins que van ser alliberats per forces especials afganes i unitats nord americanes. El govern espanyol ha convocat un minut de silenci en edificis oficials per dilluns al migdia.
L'explosió del cotxe bomba es va produir a les dues de la tarda –hora espanyola- i va causar danys greus a l'edifici de l'ambaixada. Tres integrants del grup van entrar al complex de l'ambaixada, que està conformat per tres edificis. Van morir "de forma immediata" el sots inspector Jorge García Tudela i va resultar ferit el policia nacional Isidro Gabino San Martín, que va morir més tard a l'hospital. En l'atac també "van ser assassinats dos treballadors de l'ambaixada de nacionalitat afgana", detalla el govern espanyol en un comunicat.La resta de personal de l'ambaixada van poder-se posar a refugi en dos búnquers i van poder-ne sortir il·leses "després d'una intervenció de forces especials afganes i d'unitats nord americanes que va durar unes hores". La investigació es manté oberta i "no es descarta que l'objectiu fos l'ambaixada espanyola" però en qualsevol cas és "un atac contra Espanya i contra la seva col·laboració en la consolidació de la democràcia a l'Afganistan", afegeix el comunicat.El Ministeri de l'Interior està fent gestions per convocar la Comissió de Seguiment de l'Acord contra la lluita terrorista. El govern espanyol convida les institucions públiques a col·locar banderes a mitja asta aquest dissabte i fins el dilluns al migdia. També es convoca un minut de silenci dilluns dia 14 a les 12 del migdia davant les seus dels edificis i dependències públiques en senyal de condol i de rebuig a aquest atac terrorista.






