Detenen a Barcelona dos traficants d'armes que comerciaven amb càrtels de la droga de Mèxic
Els arrestats, un de nacionalitat suïssa i l'altre d'iraniana, oferien llançacoets antitanc, llançagranades i fusells de precisió
ACN Barcelona.-La Guàrdia Civil ha detingut dos homes a Barcelona, de nacionalitat suïssa i iraniana respectivament, integrants d'una organització que pretenia vendre armes de guerra a càrtels de la droga de Mèxic. Els arrestats oferien llançacoets antitanc, llançagranades i fusells de precisió i assalt als càrtels per assegurar la seva protecció en els trasllats de droga de Mèxic a Estats Units. La investigació de la Guàrdia Civil, batejada amb el nom d'Operació Agost i realitzada conjuntament amb l'Agència Antidroga dels EUA (DEA), es va iniciar després de detectar diverses persones que podien dedicar-se al blanqueig de capitals procedents del narcotràfic. Avançada l'operació, es va comprovar que els sospitosos eren realment traficants d'armes i que volien fer negocis amb càrtels de la droga mexicans.
El passat mes de novembre els dos sospitosos van ser arrestats després de mantenir diverses reunions en un hotel de Barcelona amb altres persones, presumiblement per tancar operacions de compravenda d'armes de guerra. Entre els objectes decomissats hi havia catàlegs d'armes de foc –principalment fusells d'assalt i precisió-, així com diverses notes manuscrites amb encàrrecs d'aquest tipus de material. Els detinguts, Rahimi F. de 40 anys i Vicent G. de 44 anys, tenien vigent una ordre internacional de detenció emesa per les autoritats dels Estats Units.






