directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 15:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Ebre doble fletxa Dimarts, 15 de desembre de 2015 13:49 h

Deu municipis de les Terres de l'Ebre tenen plans d'actuació municipals per nevades

Protecció Civil detalla als ajuntaments com cal actuar en situacions d'afectacions segons el Pla Neucat

ACN Tortosa.-Un total de deu municipis de les Terres de l'Ebre tenen plans d'actuació municipals (PAM) específics per nevades. Tot i que només són cinc els que l'han de tenir obligatòriament: Tortosa, i quatre de la Terra Alta: Vilalba dels Arcs, Arnes, Horta de Sant Joan, i la Fatarella; n'hi ha cinc més que l'han redactat seguint les recomanacions del Pla Neucat. Aquests municipis són: Mas de Barberans (Montsià), Alfara de Carles (Baix Ebre), Bot (Terra Alta), i Ascó i la Palma d'Ebre a la Ribera d'Ebre. Protecció Civil ha presentat aquest dimarts als càrrecs locals dels municipis de les Terres de l'Ebre la campanya del Pla Neucat d'enguany amb l'objectiu que, en cas d'episodis de nevades, sàpiguen com actuar.

Tot i que, com ha explicat el responsable de Protecció Civil a les Terres de l'Ebre, Miquel Alonso, les comarques de l'Ebre no són un territori "molt afectat" per les nevades, és "important" donar els detalls als municipis per saber com han d'actuar en cas d'emergència, com han d'interpretar els avisos i els passos a seguir. "És important que coneguin com han de preparar la resposta operativa en cas d'una situació d'emergència per nevade".Les Terres de l'Ebre compten amb dos màquines llevaneus i, en casos extrems, es deriven les de la Diputació de Tarragona que es desplacen per tota la demarcació. Segons el Pla Neucat, l'anàlisi de risc situa les comarques del Baix Ebre, Montsià i Ribera d'Ebre i a la Terra Alta en situació de vulnerabilitat moderada, malgrat que per la seva situació moderada sigui la més afectada per nevades.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.