directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 16:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Garrigues doble fletxa Dimarts, 15 de desembre de 2015 16:07 h

Lafuente rebutja que en polítiques d'habitatge es posi els socialistes "al mateix sac que la dreta"

La cap de llista al Congrés per Lleida defensa la gestió del darrer govern del PSOE en aquest àmbit i les propostes de l'actual programa

ACN Lleida.-La cap de llista del PSC al Congrés per Lleida, Mònica Lafuente, ha reclamat aquest dimarts que "en la defensa de la vivenda social i garantir l'accés a l'habitatge, no ens poden posar al mateix sac que la dreta". Així s'ha pronunciat després de la darrera acció reivindicativa de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH), que la plataforma va dur a terme aquest dilluns a les diferents seus de PP, Ciutadans i del Partit dels Socialists. La candidata ha explicat que el programa socialista recull "el lloguer assequible, l'stop als desnonaments, la vivenda social, els subministraments garantits i la dació en pagament, no especificant la retroactivitat perquè no depèn exclusivament del govern".

Després d'haver-se mantingut dilluns una trobada amb representants de la PAH a Tàrrega, Lafuente ha qualificat "d'injust" que "ens vulguin posar en la línia de Ciutadans o del PP" i ha explicat que el programa socialista recull qüestions "tant importants" com ara reforçar el dret a l'habitatge que recull la Constitució, eliminar per part dels bancs les clàusules abusives de la Llei hipotecària, facilitar que els jutges puguin paralitzar les execucions de desnonaments i aplicar la dació en pagament, valorant l'habitatge segons el preu inicial. Així mateix, la candidata ha explicat el compromís de la seva formació a potenciar l'habitatge social "especialment a les famílies amb fills que més pateixen la crisi" i posar a disposició de la família que hagi aplicat la dació en pagament un habitatge de lloguer social.Finalment, Lafuente ha aclarit que "s'han explicat i repetit massa arguments desencertats i enganyosos" i ha recordat que en l'època en què l'actual candidata del PSC, Carme Chacón, va ser Ministra d'Habitatge, "es va apostar per evitar que existissin els morosos professionals, es va aplicar la renta garantida d'emancipació, importantíssima per a molts joves, i es va potenciar el lloguer social, les vivendes socials i la rehabilitació d'immobles".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.